מאחורי הקלעים

"הצווחה": כך לא נפגעו אמריקאים מהטילים שירו מאיראן

שירותי הביון האמריקניים הצליחו לחשוף את תכנית הנקמה של טהראן על חיסול סולימאני, ובצבא פינו את הכוחות למקומות מבטחים, כך שהטילים פגעו באוהלים ריקים (בעולם)

הירי מאיראן (צילום: התקשורת האיראנית)

יותר מ-15 טילים נורו מאיראן לעבר בסיסים אמריקאים בעיראק, אך בעוד באיראן טענו תחילה כי יש יותר משמונים הרוגים, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הבהיר כי לא היו נפגעים אמריקאים באירוע.

איך זה קרה? הניו יורק טיימס מדווח הבוקר (חמישי) כי לשירותי הביון האמריקניים התקבל דיווח המכונה אצלם בשפה המקצועית "צווחה", עם מידע על תכנית הנקמה האיראנית על חיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני.

סגן הנשיא מייק פנס והיועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין הוקפצו מיידית לחדר המצב בבית הלבן. הנשיא דונלד טראמפ, הצטרף אליהם כעבור זמן קצר, אחרי שסיים פגישה עם ראש ממשלת יוון.

התראה הועברה לידי הכוחות המוצבים בשטח והחיילים פונו למקום מבטחים, במקביל לדיון קדחתני בבית הלבן כיצד יגיבו במקרה ויהיו נפגעים בקרב החיילים.

3 שעות אחרי ההתראה לחיילים בשטח, נפלו הטילים הראשונים על בסיס עין אל-אסד, שבו יש כ-1,000 חיילים אמריקנים - אך הם נפלו על האוהלים הריקים.

הצהרת טראמפ (צילום: הבית הלבן)

מי שהופיעה בדיון בשיחת וידאו הייתה ראשת סוכנות הביון המרכזית (CIA) ג'ינה הספל, שפיקחה על המצב ממטה הסוכנות בווירג'יניה הצפונית.

לפי גורמים אמריקניים, היא ייעצה לטראמפ שהאיום שנשקף ממנו בחיים היה גדול יותר מהנקמה האיראנית. היא סברה שהתגובה הסבירה ביותר של טהראן תהיה מתקפת טילים על כוחות אמריקניים, כפי שאכן קרה.

ב"ניו יורק טיימס" תבו כי אף שהספל לא נקטה עמדה רשמית בנוגע לשאלה אם לחסל את סולימאני, גורמים רשמיים שהאזינו לדבריה קיבלו תחושה ברורה שה-CIA מעריך שחיסול סולימאני ישפר את הביטחון במזרח התיכון – ולא יערער אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר