הסערה החורפית בעיצומה

עשרות ילדים חולצו מבית הספר - עם טרקטורים ומשאיות

מושב אמונים הסמוך לעיר אשדוד הוצף כולו, ובסיום יום הלימודים הגיעו לבית הספר כוחות משטרה שפינו את הילדים יחד עם כוחות כיבוי האש, ובסיוע של טרקטורים ומשאיות • אלו ההנחיות (חדשות)

(צילומים: דוברות המשטרה)

הסערה החורפית בעיצומה: מושב אמונים הוצף הבוקר (חמישי), ובסיום יום הלימודים, בשעה מוקדמת מהרגיל בשל החשש להצפת בית הספר, פונו התלמידים מהמקום.

המועצה שכרה קבלן של טרקטורים, ובעזרת התושבים יחד עם כוחות כיבוי האש והמשטרה פינו את התלמידים לביתם, בסיוע טרקטורים ומשאיות.

הסיוע לתלמידים הלכודים (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה ציינו כי מבצע החילוץ של עשרות תלמידי ביה"ס ביישוב, בפיקוד מפקד תחנת קריית מלאכי במשטרת ישראל ובו נטלו חלק שוטרים ולוחמי מג"ב שסייעו רבות לגורמי הרשות המקומית במשימה, הסתיים לאחר שכלל התלמידים הועברו למקום מבטחים.

ראש המועצה קובי אביבי אמר: "מרגע שהתקבלה ההחלטה לפנות את בית הספר, צוותי החירום שלנו עם הנהלת בית הספר עבדו בצורה יעילה ומאורגנת. אני שמח שכל הילדים שמרו על קור רוח וכרגע הם מגיעים לבתיהם. אנו במועצה ממשיכים בכוננות השיא שלנו ומקווים שנסיים את הסופה הזאת במהרה".

בתוך כך, כוחות משטרת ישראל פרוסים ביממה האחרונה בכוחות מתוגברים ברחבי הערים והיישובים על מנת לסייע ולתת מענה מהיר לכל תרחיש שיתפתח כתוצאה ממערכת הגשמים שפוקדת את מדינת ישראל בימים אלו.

"אנו שבים ומזכירים לציבור כי יש לנהוג בזהירות הן בצירי התנועה והן בהתנהגות במרחב הפתוח על מנת למנוע סיכונים מיותרים לחיי אדם", נמסר מדוברות המשטרה.

בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית - יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100. "משטרת ישראל תעבוד בשיתוף פעולה עם הרשויות למען היערכותן של הרשויות באופן המיטבי להקטנת סיכונים לחיי אדם ולשמירת שלומו ובטיחותו", כך נמסר.

שטפון בנחל קומראן (צילום: דוברות המשטרה יחל"צ מגילות)

הנחיות המשטרה

מומלץ לציבור לא לנסוע או לטייל באזורי שיטפון שעלולים להוות סכנת חיים. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים כולו להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

בעת הנהיגה ברכב:

  • ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ולהתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך.
  • יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולהימנע מעצירות פתאומיות גם בשולי הדרך.
  • כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גדל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.
  • יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש - עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.
  • יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.
  • שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.
  • יש להימנע מכניסה למים זורמים על ציר הנסיעה, להיזהר מסחף, משלולית ומשאר מפגעי הכביש.
  • חציית מקורות מים ומקומות עם זרימת מים חזקה מהווה סכנת חיים גם לנהגים ברכבי שטח.

הנחיות ודגשים לכלל הציבור:

  • יש להימנע מכניסה למקומות נמוכים וסגורים אשר מסכנים חיים, כדוגמת - מקומות מוצפים או בתהליך הצפה, חניונים ושאר מקומות מתחת למפלס הקרקע.
  • בעת הצפות יש לצאת מידית ממבנים המצויים מתחת לפני הקרקע.
  • הולכי רגל במרחב ציבורי נדרשים להימנע מכניסה למים זורמים ושלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן.
  • יש להישמע לגורמים מוסמכים בנושא טיולים ולקבל את המידע הנדרש.
  • ובמידה ויש סערת ברקים יש להימנע ככל הניתן מיציאה לשטח פתוח ולהתרחק מעצמים גבוהים כדוגמת אנטנות ועצים.
  • בכל מקרה חריג המהווה סכנה לשלום הציבור כדוגמת מפולת וקריסת קיר, חוטי חשמל שנקרעו יש לדווח מיד לגורמים הרלוונטיים (משטרת ישראל וחברת החשמל).
  • ככל, הציבור מתבקש להיות ער וקשוב להנחיות והוראות השוטרים בזירת האירוע וכן לחסרי ישע ולתת להם סיוע ראשוני, ככל שנידרש, ולהזעיק מידית את כוחות ההצלה והרשויות.

מתנדבי יחידות החילוץ מגילות של המשטרה, ערוכה למתן שירות ומענה גם בשטפונות באתרי הטבע, הפארקים, הנחלים ומסלולי ההליכה באזור מדבר יהודה. היחידה מעמידה צוותי 4×4 לטובת חילוצים במסגרת מחוז ש"י ונכונה לסיוע גם בעיר ירושלים בכל שתדרש.

להלן מספר דגשים והמלצות לציבור המטיילים לתנועה בטוחה וחזרה הביתה בשלום:

  • יש לתכנן את מסלול הטיול בהתאם לתנאי מזג האוויר ולהתרעות השיטפונות.
  • יש להתאים את המסלול ליכולת הפיזית של כלל משתתפי הטיול (ילדים וקשישים).
  • יש לתכנן את אורכו של המסלול ומשך הטיול, כך שיסתיים לפני רדת החשיכה/צפי השטפון.

המטיילים הבאים למדבר הירוק עם הפריחה המרהיבה יכולים לצפות בבטחה בשיטפונות בהתאם לכללי הזהירות:

1. אין לנסות לחצות זרימה בשום שלב גם אם היא נראית חלשה!

2. יש לעמוד במקום גבוה ובטוח רחוק מערוץ הנחל.

3. יש להישמע להוראות פקחי רשות הטבע והגנים ולשוטרים.

4. בכל צורך בחילוץ יש להתקשר 100 למוקד מ"י והיחידה תוקפץ.

האירועים הבולטים

במשטרה ציינו כי במהלך היומיים האחרונים טופלו עשרות אירועים, בייחד עם כלל גופי החירום וההצלה, בעקבות מזג האוויר הסוער, השיטפונות וההצפות שפקדו במספר אזורים ברחבי הארץ כמו כן, במוקדי החירום 100 ו-110 של המשטרה התקבלו אלפי דיווחים על פגעי מזג האוויר.

בין האירועים הבולטים שטופלו על ידי משטרת ישראל וגופי החירום וההצלה:

כוחות משטרה, ביחד עם גופי החירום וההצלה איתרו שלושה נעדרים בעיר נהריה, לאחר שרכב נצפה בעת שהתהפך ברחוב מוצף. בתום סריקות תחת המים ובסביבת הרכב אחר אנשים שהיו בו, אותרו יושבי הרכב בריאים ושלמים.

בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה אודות צריף שהוצף בצפון הארץ, שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום וחילצו שלושה ילדים, בניהם פעוט כבן שנתיים. הילדים הועברו בשלום לתחנת המשטרה בצפת שם דאגו להם השוטרים לבגדים חמים ולהעברה לבית חלופי בסיוע הרשויות.

שוטרי סיור בעיר אשדוד הבחינו ברכב שנכנס אל תוך שלולית ענק במקום וכי הנהגת שבו אינה יכולה להמשיך בנסיעה. כוח משטרה נכנס רגלית אל השלולית, חבר לנהגת וחילץ אותה מהמקום בשל הסיכון הרב אליו נקלעה.

כוחות משטרה סייעו בחילוץ ילדים מבית הספר בעיר אשדוד שהוצף בעקבות מזג האוויר הסוער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר