בביקור בצרפת

הרב הראשי: "התשובה לאנטישמיות - קביעת זמן לתורה"

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, אם בפני מאות במעמד סיום הש"ס בצרפת והתבטא: "התשובה שלנו לגל האנטישמיות היא קביעת זמן לימוד קבוע כל יום" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

הרב הראשי לישראל ונשיא ביה"ד הגדול, הגאון רבי דוד לאו, סיים אמש (רביעי) ביקור בזק בשטרסבורג שבצרפת, לשם הגיע בכדי להשתתף במעמד סיום הש"ס המרכזי של הקהילה המקומית.

עם הגעתו של הרב הראשי לשטראסבורג התכנסו בני הקהילה לשיחת חיזוק והתעוררות בבית הכנסת הגדול בשטראסבורג. הגר"ד לאו דיבר על אתגרי השעה וחיזק את הציבור מול גל האנטישמיות אשר גואה בימים אלו באירופה ובארצות הברית.

בהמשך היום נפגש הגר"ד לאו עם רבני ודייני הקהילה בשטרסבורג שביקשו לנצל את ביקורו של הרב הראשי, להעלות בפניו חלק מהאתגרים העומדים לפתחם בימים אלו ולקבל את הדרכתו כיצד לנהוג.

בערב התקיים מעמד סיום הש"ס המרכזי, שם השתתף הרב הראשי כאורח הכבוד יחד עם הרב הראשי לשטראסבורג הגאון רבי אברהם וויל, הדיין הגאון הרב מיכאל שמערלא רבה של קהילת עדת ישראל הרב שמואל עקיבא שלזינגר ראב"ד קהילת עץ חיים שטראסבורג וכל רבני הקהילות בשטראסבורג.

הרב הראשי עמד בדבריו על הזכות של לומדי הדף לקנות בעמל של שבע וחצי שנים ידיעה בכל הש"ס כמו כן קרא הרב הראשי ואמר כי החיזוק שיכול לעשות כל אחד ואחד בתקופה קשה זו לאור מקרי האנטישמיות הרבים, הוא לקבוע מדי יום סדר לימוד קבוע ולא לוותר עליו בשום אופן.

האדמו"ר מקאסאן שבביתו אירעה ההתקפה האנטישמית בחנוכה, נואם אתמול

בשעות האחרונות טרם חזרתו הספיק הרב הראשי לבקר במוסדות הקהילה, תחילה בכולל אברכים שם מסר שיעור בעניין 'לשמה בקדשים ובכלל', משם המשיך לבית הספר 'עקיבא' וכן לישיבה הקטנה 'אשל', שם נשא שיחת חיזוק בפני מאות בחורי הישיבה.

את הנסיעה סיים הרב הראשי בנסיעה מיוחדת למיכלשטאט שם העתיר בתפילה עבור כלל ישראל בציונו של הבעל שם ממיכלשטאט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר