ישראל שותקת

דיווחים זרים: ישראל תקפה שוב מטרות של איראן בסוריה

מטוסי קרב תקפו שיירת נשק או מחסן אמצעי לחימה באזור מעבר אל בוכמאל שבין איראן לסוריה. על פי חלק מהמקורות ישראל אחראית לתקיפה שנועדה למנוע העברת נשק מתקדם לטרור (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד מהתקיפה הקודמת שיוחסה לישראל (צילום: מתוך טוויטר)

על פי דיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, מטוסי קרב ישראליים תקפו הלילה (שישי), משאית נשק ומספר בני אדם באזור מעבר הגבול אל-בוכמאל שבין עיראק לסוריה.

לא ברור אם ישנם נפגעים באירוע ובישראל כמובן שאין התייחסות רשמית לדיווחים כרגיל ברוב התקיפות שמיוחסות לישראל בשנים האחרונות.

מעבר אל-בוכמאל נחשב למסדרון הנשק היבשתי שמחבר בין איראן לסוריה ולבנון וישראל עוקבת בדריכות אחר שיירות הנשק שעוברות בין איראן לשטח לבנון וסוריה מחשש להעברת אמצעי לחימה מתקדמים.

דיווחים דומים על תקיפה אווירית הגיעו מהמרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם - ארגון אופוזיציה סורי - שם דיווחו על "מטוסי קרב אנונימיים" שתקפו מחסני אמל"ח וציוד השייכים למיליציות הפרו-איראניות באזור אל-בוכמאל. לפי מרכז המעקב, מספר פיצוצים נשמעו באזור אל-בוכמאל בעקבות התקיפה.

באורח פלא, המרכז לא ייחס את התקיפה לישראל, וטען כי על פי המקורות שלו, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עדכן את נשיא סוריה בשאר אסד על כך שארצות הברית מתכוונת לסגור את ציר היבשה בין טהרן לביירות, שעובר כאמור דרך אל-בוכמאל.

איראן מקימה באזור אל-בוכמאל את "מחנה האימאם", בסיס גדול שאמור להוות את מרכז ה"ציר היבשתי". בציר הזה מנסה איראן להעביר נשק מתקדם שישנה משמעותית את יכולות התקיפה שלה נגד ישראל.

בחודש שעבר דווח כי האיראנים חופרים מנהרה שמיועדת להברחת כוחות ולאחסון טילים ונשק באזור מעבר הגבול זאת בניסיון להתגבר על התקיפות מהאוויר של ישראל והמערב. כך עלה מדו"ח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל. רשת "פוקס ניוז" דיווחה כי החפירה מתבצעת על-ידי אנשי כוח קודס של משמרות המהפכה שמפקדם, קאסם סולימאני, חוסל בשבוע שעבר על ידי ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר