פניית פרסה

איראן מאשרת: הפלנו את המטוס האוקראיני; "טעות אנוש"

אחרי ההכחשות, משמרות המהפכה נאלצו להודות כי הם אלו שהפילו את המטוס האוקראיני בזמן ירי הטילים לעבר הבסיסים האמריקאים. נשיא אוקראינה דורש פיצויים ובממשל טראמפ מאיימים (בעולם)

(צילום: מתוך טוויטר)

ימים אחרי ההכחשות הנמרצות כי הם הפילו את המטוס, פרסם במהלך השבת צבא איראן הודעה חריגה עם הודאה באחריות לנעשה, אך תוך טענה כי מדובר היה בטעות אנוש.

המטוס האוקראיני, שהופל בעת מתקפת הטילים מאיראן לעבר בסיסים אמריקאים כנקמה על חיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, גרם למותם של 176 בני אדם.

האיראנים הסבירו כי המטוס טס קרוב לאתר צבאי רגיש השייך לכוחות מובחרים במשמרות המהפכה ועורר "רגישות גבוהה יותר במערכות ההגנה האווירית".

נשיא איראן חסן רוחאני כתב בטוויטר כי "הרפובליקה האיסלאמית של איראן מביעה צער עמוק על הטעות ההרסנית הזו, המחשבות והתפילות שלנו נתונות לכל המשפחות האבלות".

שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף צייץ: "יום עצוב. תוצאות החקירה הפנימית של הצבא שלנו מראות כי בעקבות טעות אנוש, בזמן משבר שנוצר בעקבות ההרפתקנות האמריקנית, קרה האסון. אנו שולחים את התנצלותנו ואת תנחומינו לעם שלנו, למשפחות הקורבנות ולשאר המדינות שהושפעו מהאירוע".

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'יזאדה, הסביר כי "מערכת ההגנה האווירית שלנו שלחה אות למטוס, ואחרי עשר שניות שלא התקבלה תגובה - הוחלט להפילו".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא מצפה לחקירה מלאה ומיידית ולתשלום פיצויים מצד איראן על הפלת המטוס: "אנו דורשים שאיראן תודה באשמתה באופן מלא, ושתבטיח כי היא מוכנה לקיים חקירה פתוחה ומלאה, להביא את האחראים לתאונה לדין, להשיב את גופות ההרוגים, לשלם פיצויים, ולהביע התנצלות רשמית בערוצים מדיניים".

גורם בכיר בממשל טראמפ איים כי איראן עשתה טעות איומה, והוסיף כי הם ישלמו מחיר כבד בגין התנהגותם הפזיזה שהובילה להפלת המטוס ולמותם של החפים מפשע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר