דריכות פוליטית

יודח או יקים ועדה? אדלשטיין יכריע בחסינות

הסערה במערכת הפוליטית לקראת ההכרעה האם להקים את וועדת הכנסת לדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו: ההכרעה תיפול מחר, בהוראת יועמ"ש הכנסת (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

אין מנוס מהכרעה: מחר (ראשון) צפוי ככל הנראה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להכריע האם תוקם ועדת כנסת שתדון בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במידה ולא יכריע, הרי שב"כחול לבן" יפעלו להדחתו.

הפרשן אמנון אברמוביץ' דיווח בערוץ 12 כי היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, צפוי לפרסם מחר חוות דעת לפיה יש לכנס את ועדת הכנסת, כדי לדון בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני העמדה לדין, כאשר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יאמץ את המלצתו של ינון.

הקמת ועדת הכנסת היא צעד הכרחי בדרך לקיום הדיון בחסינות נתניהו, ואם יוטל הווטו על הקמתה – ידחה הדיון עד לאחר הקמת הממשלה הבאה. ב"כחול לבן" איימו בימים האחרונים, כי אם אדלשטיין יימנע מהכרעה, הם יפעלו להחליפו.

הערכות הן כי במידה ויעמידו באופוזיציה יורש לאדלשטיין, יהיה זה ח"כ מאיר כהן ממפלגת "כחול לבן".

(מתוך: ערוץ כנסת)

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) אמר כי הוא מאמין שיו"ר הכנסת לא ינסה לעכב את הדיון בחסינותו של נתניהו, ולכן לא יהיה צורך במהלך להחלפתו של אדלשטיין כבר בכנסת הנוכחית.

לדבריו, "אמרתי כל הזמן שאדלשטיין מבין, שאי אפשר לעמוד בדרכם של 65 ח"כים שרוצים דיון בחסינות כבר עכשיו. לבוחרים שילכו לקלפי ב-2 במארס מגיעה ודאות. הם צריכים לדעת אם אכן המועמד לראשות הממשלה בנימין נתניהו יהיה מיד אחרי הבחירות הנאשם בנימין נתניהו".

בסוף השבוע עו”ד אייל ינון דחה מכל וכל את הטענות שהשמיעו כלפיו בליכוד. אולם יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, שב על עמדתו כי מדובר בניגוד עניינים. “הטענה שלי לניגוד העניינים בעינה עומדת, והובהרה אף יותר בימים האחרונים. פעלת בניגוד לחוק יסוד: 'השפיטה', והתעלמת לחלוטין מהעובדות שהדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הוכרע מראש וצפוי להתקיים אך ורק לצרכים פוליטיים. עוד לא מאוחר לתקן את העוול הנורא”, כתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר