זועמים על הטיוח

"מוות לדיקטטור": באיראן יצאו להפגין אחרי הפלת המטוס

בין ההרוגים הרבים כתוצאה מהפלת המטוס האוקראיני, גם 82 אזרחים איראניים. חשיפת האמת אחרי ימים ארוכים של טיוח, הוביל שוב להפגנות מחאה בהשתתפות אלפי סטודנטים זועמים • צפו (בעולם)

(צילום: מתוך טוויטר)

אלפים יצאו הערב (מוצאי שבת) להפגין בטהרן נגד המשטר, וזאת לאחר חשיפת האמת על הפלת מטוס הנוסעים האוקראיני, אחרי ימים של הכחשות.

בתיעוד ברשתות החברתיות נראים מפגינים זועמים ליד אוניברסיטת אמיר כביר בטהראן, שחלקם קראו "מוות לדיקטטור" ו"להפיל את השקרן".

בין 176 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס שהופל על ידי האיראנים, לטענתם בשל "טעות אנוש", היו גם 82 נוסעים איראנים.

בסוכנות הידיעות רויטרס צוטטו איראנית שאמרה להם בשיחת טלפון: "הם היו כל כך זהירים כדי לא להרוג אמריקנים בנקמה שלהם על סולימאני. אבל הם לא סגרו את שדה התעופה? זה מראה כמה אכפת למשטר מהאיראנים".

בתגובה להודעת משמרות המהפכה כי מדובר היה ב"טעות אנוש בלתי מכוונת" אמר אחד המפגינים לרויטרס: "מה זה אומר? הם הסתירו את הידיעה הטראגית העצומה הזאת במשך ימים רק כדי להתאבל על סולימאני. תתביישו לכם".

מוקדם יותר היום, האיראנים הסבירו כי המטוס טס קרוב לאתר צבאי רגיש השייך לכוחות מובחרים במשמרות המהפכה ועורר "רגישות גבוהה יותר במערכות ההגנה האווירית".

נשיא איראן חסן רוחאני כתב בטוויטר כי "הרפובליקה האיסלאמית של איראן מביעה צער עמוק על הטעות ההרסנית הזו, המחשבות והתפילות שלנו נתונות לכל המשפחות האבלות".

שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף צייץ: "יום עצוב. תוצאות החקירה הפנימית של הצבא שלנו מראות כי בעקבות טעות אנוש, בזמן משבר שנוצר בעקבות ההרפתקנות האמריקנית, קרה האסון. אנו שולחים את התנצלותנו ואת תנחומינו לעם שלנו, למשפחות הקורבנות ולשאר המדינות שהושפעו מהאירוע".

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'יזאדה, הסביר כי "מערכת ההגנה האווירית שלנו שלחה אות למטוס, ואחרי עשר שניות שלא התקבלה תגובה - הוחלט להפילו".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא מצפה לחקירה מלאה ומיידית ולתשלום פיצויים מצד איראן על הפלת המטוס: "אנו דורשים שאיראן תודה באשמתה באופן מלא, ושתבטיח כי היא מוכנה לקיים חקירה פתוחה ומלאה, להביא את האחראים לתאונה לדין, להשיב את גופות ההרוגים, לשלם פיצויים, ולהביע התנצלות רשמית בערוצים מדיניים".

גורם בכיר בממשל טראמפ איים כי איראן עשתה טעות איומה, והוסיף כי הם ישלמו מחיר כבד בגין התנהגותם הפזיזה שהובילה להפלת המטוס ולמותם של החפים מפשע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר