אחרי שיפוץ

מצרים פתחה שוב את בית הכנסת אליהו הנביא העתיק

בית הכנסת העתיק באלכסנדריה, שופץ על ידי השלטונות המצרים בהשקעה של כ-6 מיליון דולר, ולאחר שלוש שנות עבודה, נפתח היום מחדש באירוע רשמי • צפו (העולם הערבי)

(צילום: משרד העתיקות המצרי. וידאו: התקשורת במצרים, מתוך טוויטר)

באירוע רשמי בהשתתפות נציגי ממשל, נחנך במהלך השבת בעיר אלכסנדריה שבמצרים בית הכנסת העתיק אליהו הנביא, ששופץ על ידי מצרים בהשקעה של כ-6 מיליון דולר.

שר התיירות המצרי חאלד אל-ענאני אמר באירוע כי "רק במצרים תמצאו מבנים קדושים לכל הדתות ממאות שונות. זאת מצרים האמיתית שהעולם צריך להכיר".

למרות שלמצרים יש הסכם שלום עם ישראל, אף נציג ישראלי לא הוזמן לאירוע - כולל לא משגרירות ישראל במצרים. בחשבון הטוויטר של השגרירות הישראלית צייצו הערב: "מביעים הערכה ותודה לממשלת מצרים על המאמצים לשימור האתר ההיסטורי זה".

בבית הכנסת העתיק, יש מקום לכ-700 מתפללים, אך לא נראה כי יש מי שימלא את כל המקומות. הקהילה היהודית באלכסנדריה מונה כיום כ-20 יהודים בלבד, עם רוב נשי.

בסוכנות הידיעות AFP תיארו כי יולנדה מזרחי, יהודיה שגדלה באלכסנדריה, אמרה כי "אלמלא א-סיסי, זה מעולם לא היה קורה. הרבה דברים השתנו מאז שהוא השתלט על המדינה".

היא הוסיפה כי בית הכנסת מהווה מקום נוסטלגי שבו נהגה להשתתף בתפילות כילדה, והביעה תקווה כי כעת יתחילו לבקר במקום יהודים מרחבי העולם.

מזרחי אמרה כי "יש לי קרובי משפחה שעזבו לצרפת, איטליה וישראל והם היו רוצים לבקר עכשיו בבית הכנסת".

מגדה הרון, ממנהיגי הקהילה היהודית המצרית אמרה לAFP: "זו הכרה ביהודי מצרים שהוזנחו למעלה משישים שנה. זו הכרה בכך שתמיד היינו כאן ושתרמנו להרבה דברים בדיוק כמו כל מצרי אחר".

בית הכנסת על שם אליהו הנביא הוקם בשנת 135, ואז נקרא "בית הכנסת החדש". במהלך הפלישה של הצרפתים למצרים, הופצץ בית הכנסת - ונבנה מחדש.

לאחר שהוזנח עם עליית יהודי מצרים לארץ ישראל לאחר קום המדינה, החל המקום לסבול מפגעי הזמן - ובשלב מסוים התקרה בקומה העליונה קרסה בעקבות נזקי מים.

כחלק ממהלך כולל לתגבור התיירות במדינה וכסימן של כבוד למיעוטים השונים החיים במצרים, החליטו השלטונות המקומיים על שיפוץ המקום, וכאמור, היום הוא נחנך ונפתח מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר