הקרב על החסינות

'הליכוד' עתר לבג"צ נגד היועמ"ש לכנסת: אדלשטיין יכנס מסיבת עיתונאים

בליכוד פועלים על מנת למנוע מהיועץ המשפטי לכנסת לעצור את הקמת וועדת הכנסת בה ידונו בחסינותו של ראש הממשלה. יולי אדלשטיין יכנס מסיבת עיתונאים בנושא (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ מיקי זוהר (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, הגיש עתירה לבג"ץ בשם מפלגתו כנגד היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון. בעתירה נטען כי ינון פעל בניגוד גמור להסדר ניגוד העניינים עליו הוא חתום, לפיו לא יטפל בעניינים בהם מטפלת בת זוגו.

לקראת פרסום חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, בנוגע לסוגיית החסינות של רה"מ נתניהו, יכנס יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסיבת עיתונאים בסמוך ללשכתו בכנסת. ההערכה בסביבות נתניהו היא שאדלשטיין ייאלץ לאפשר את הקמת ועדת הכנסת.

נתניהו לועג לאיל ינון בסרטון שפרסם אתמול

בערוץ 12 דווח מוקדם יותר, כי נתניהו הורה לשרי הממשלה שלא לטוס לחו"ל ולהישאר בארץ עד לקיום ההצבעה במליאת הכנסת על הקמת הוועדה שתוכל לדון בבקשת החסינות שלו, ההנחיה ניתנה לכלל השרים מכל הסיעות בממשלה, ולא רק לשרי הליכוד.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, יפרסם היום חוות דעת על האפשרות של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להשתמש בזכות הווטו שלו כדי לבלום את הקמתה של ועדת הכנסת ואת קיום הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו.

בכירים בכנסת מעריכים, כי ינון יקבע בחוות הדעת כי מוטלת על אדלשטיין החובה לאפשר ליו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), לכנס את ועדת הכנסת על מנת לדון בחסינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר