צה"ל חזר בו

הוגדרה כמשתמטת והאשימה את הוריה הקיצוניים

צעירה שלא הגישה הצהרת דת הוכרזה כמשתמטת, אך עורכי דינה הסבירו לצה"ל כי לא היה לה תעודה מזהה בשל השתייכות הוריה לנטורי קרתא • צה"ל נעתר לבקשה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מפגינות חרדיות ליד לשכת גיוס, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: נערה חרדית שהוגדרה כמשתמטת משירות צבאי, האשימה את הוריה המשתייכים לנטורי קרתא. בצבא קיבלו את טענותיה ופטרו אותה משירות.

עו"ד שמואל הורביץ ממשרד עורכי הדין נדב גדליהו שייצג את הצעירה באמצעות איחוד הישיבות בארץ ישראל, פירט במכתב ששיגר לשר הביטחון נפתלי בנט, מפקד יחידת מיטב והפרקליטות הצבאית, כי מדובר ב"צעירה אולטרה-חרדית בת 19".

"הוריה שייכים לקהילת סאטמר ("נטורי קרתא") שהם כידוע קהילה סגורה, אנטי- ציונית אשר מבחינה אידיאולוגית לא משתפת פעולה עם מדינת ישראל". בהמשך המכתב ציין כי היא בוגרת החינוך החרדי, ורצתה להגיש הצהרת דת, אך נמנע ממנה בשל העובדה שלא היה ברשותה תעודה מזהה.

הוא הסביר כי "כאשר ניסתה מרשתי להוציא תעודת זהות הרי שהדבר לא התאפשר בידיה מאחר והדרישה הראשונה של משרד הפנים היא להציג בפניהם את התעודת זהות עם הספח של אחד ההורים או שאחד ההורים יתייצב בשלב ראשון בפניהם. מאחר והוריה מתנגדים אידיאולוגית לשיתוף פעולה עם מדינת ישראל הרי שלא התאפשר בידיה מרשתי להוציא תעודת זהות בדרך המקובלת ששאר בני הנוער בישראל פועלים".

בכך הסביר את ההגשה המאוחרת של הצהרת הדת, אך נציג של מיטב עדכן אותה טלפונית כי בשל האיחור, לא קיבלו את התצהיר.

"היא נקלעה למצב בלתי-אפשרי כאשר היא תקועה "בין הפטיש לסדן" כאשר מצד אחד מוצאה הקהילתי והתנהלות הוריה גרמו באופן פוזיטיבי כי היא לא תוכל להוציא תעודת זהות לפני גיל 18. מצד שני, רשויות הצבא דורשים ממנה להצהיר יחד עם תעודת זהות בטרם הגיעה לגיל 18", הוסיף.

אחרי הפנייה, הודיעו בפרקליטות הצבאית ומלשכת שר הביטחון כי הוחלט לקבל את תצהיר הדת, לבטל את הגדרתה כמשתמטת ולסגור את התיק נגדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר