ניגוד עניינים

הליכוד עתר נגד פרסום עמדת היועמ"ש בחסינות

שעה קלה לפני פרסום חוות דעתו של עו"ד איל ינון, בנוגע לסמכות יו"ר הכנסת למנוע הקמת וועדה שתדון בחסינות, בליכוד הגישו בקשה לצו מניעה. בג"ץ דחה הבקשה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
איל ינון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שעה קלה לפני פרסום חוות דעתו של יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון בנוגע לחסינות נתניהו, הגישו במפלגת הליכוד בקשה לבית המשפט להוצאת צו ארעי למניעת הפרסום, עד לבירור העתירה שהגיש הליכוד בעניינו. הבקשה נדחתה על ידי שופט בג"ץ.

במפלגת הליכוד אמרו כי "חוסר האיפוק מגדיל את החשש לניגוד עניינים, ופוגע קשות באמון הציבור בכנסת ובהליכים המעין שיפוטיים המתקיימים בה".

אחרי שאישר את הקמת הוועדה, בחוות דעתו היום צפוי ינון להביע את דעתו בנוגע לשאלה האם יש ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין סמכות למנוע את הקמת הוועדה.

נתניהו מדבר על החסינות (צילום: דוברות)

הבוקר, הגיש יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, עתירה לבג"ץ בשם מפלגתו כנגד היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון. בעתירה נטען כי ינון פעל בניגוד גמור להסדר ניגוד העניינים עליו הוא חתום, לפיו לא יטפל בעניינים בהם מטפלת בת זוגו.

בערוץ 12 דווח מוקדם יותר, כי נתניהו הורה לשרי הממשלה שלא לטוס לחו"ל ולהישאר בארץ עד לקיום ההצבעה במליאת הכנסת על הקמת הוועדה שתוכל לדון בבקשת החסינות שלו, ההנחיה ניתנה לכלל השרים מכל הסיעות בממשלה, ולא רק לשרי הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר