קרב החסינות

איל ינון הכריע: אדלשטיין לא יכול למנוע דיון

לאחר דחיית בקשת הליכוד להוצאת צו מניעה על ידי בג"ץ, מפרסם היועץ המשפטי לממשלה את חוות דעתו, וקובע כי הכנסת תדון בבקשת נתניהו לקבלת חסינות מהאישומים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Flash 90)

היועץ המשפטי לכנסת אייל ינון העביר בשעה האחרונה (ראשון) את חוות דעתו בעניין היקף שיקול הדעת של יו"ר הכנסת בנוגע לכינוס הוועדה המסדרת ומליאת הכנסת בפגרת בחירות.

ינון הכריע כי אדלשטיין לא יוכל למנוע מתוקף סמכותו את הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד קבע היועץ המשפטי, כי ככל שהוועדה המסדרת תגבש הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות, יוכלו הממשלה או 25 חברי כנסת לבקש את כינוס המליאה ויהיה על יו"ר הכנסת להיענות לדרישה זו.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הגיב: "הנחיתי את יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת ולהקים את ועדת הכנסת בכדי לדון בחסינות נתניהו. נתניהו ביקש - נתניהו יקבל".

נתניהו לועג על מתנגדיו (צילום: דוברות)

את ההחלטה פרסם לאחר שבג"ץ דחה את בקשת מפלגת הליכוד להוצאת צו ארעי למניעת הפרסום, עד לבירור העתירה שהגיש הליכוד בעניינו.

הבוקר, הגיש יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, עתירה לבג"ץ בשם מפלגתו כנגד היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון. בעתירה נטען כי ינון פעל בניגוד גמור להסדר ניגוד העניינים עליו הוא חתום, לפיו לא יטפל בעניינים בהם מטפלת בת זוגו.

בערוץ 12 דווח מוקדם יותר, כי נתניהו הורה לשרי הממשלה שלא לטוס לחו"ל ולהישאר בארץ עד לקיום ההצבעה במליאת הכנסת על הקמת הוועדה שתוכל לדון בבקשת החסינות שלו, ההנחיה ניתנה לכלל השרים מכל הסיעות בממשלה, ולא רק לשרי הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר