מעקב 'כיכר השבת'

דרישת 'ישראל ביתנו' להחרים את הראש"ל הרב יצחק יוסף נדחתה

סערת 'הגויים הרוסיים': ראש העיר חריש יצחק קשת הודיע על דחיית דרישת 'ישראל ביתנו' להחרים את בואו של הגאון רבי יצחק יוסף לסיום הש"ס בעיר, באירוע במימון העירייה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/FLASH90)

מעקב 'כיכר השבת': ראש העיר חריש יצחק קשת הודיע כי הוא דוחה את דרישת 'ישראל ביתנו' להחרים את בואו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לעיר ביום חמישי הקרוב.

ראש העיר כתב: "בימים אלה חוגגים בכל העולם היהודי את סיום לימוד הדף היומי. זהו מאורע יהודי א-פוליטי בעל חשיבות עצומה שמתרחש אחת לשבע שנים, וביום חמישי נציין אותו גם בחריש. לאירוע הוזמן מבעוד מועד הרב הראשי לישראל, שהוא דמות ממלכתית ראשונה במעלה. יוצאי רוסיה וברית המועצות יקרים לי מאוד, גם ברמה האישית והמשפחתית, שכן אני נשוי לאשה שמשפחתה עלתה מרוסיה, אך ההלכה היהודית היא נר לרגליי".

"אני ראש העיר של כולם ולכן לא אביע את עמדתי בעניין התבטאותו הספציפית של הרב הראשי, אבל בוודאי שלא אחרים את בואו לכאן".

קשת דחה את בקשת חברי המועצה להחרים את בואו של הרב הראשי ולהעניק חסות לאירוע, וכתב: "אני ראש העיר של כולם ולכן לא אביע את עמדתי בעניין התבטאותו הספציפית של הרב הראשי, אבל בוודאי שלא אחרים את בואו לכאן. אני מבקש לשלוח מסר לכל הצדדים בדיון שהתפתח אצלנו בסוגיה הזו: הפסיקו לנסות לתקן את העולם על הגב של חריש, יש לנו מספיק אתגרים משלנו".

"לצערי, ישנם גורמים פוליטיים שמלבים את הרוחות, אך אני לא אתן להם לגרור את חריש למחלוקות לא לנו. חריש היא עיר של כולנו, ואעשה כל מה שנדרש כדי שנמשיך לחיות כאן ביחד. אני מזמין את כל תושבי חריש לחגוג את סיום לימוד הדף היומי, ולהשאיר את הפוליטיקה מחוץ לעיר".

הגר"י יוסף מגיב לסערה (ללא קרדיט)

אתמול חשף 'כיכר השבת' כי דברי הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף בנוגע לעולי ברית המועצות מעוררים סערה בעיר חריש שנתח נכבד מתושביה מהמגזר הרוסי.

ביום חמישי הקרוב ייערך בעיר מעמד סיום הש"ס בהשתתפות הראשון לציון ובחסות העירייה. המשנה לראש העיר מ'ישראל ביתנו' עידית ינטוב דורשת לבטל את הגעתו של הרב יוסף לעיר.

כזכור, ב'ידיעות אחרונות' פורסם כי הרב הראשי התבטא: "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי. יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר