העבודות תוך חילול השבת

אברהם רובינשטיין מאיים: נעצור את העבודות בימי השבוע 

ראש עיריית בני ברק טוען כי העבודות בשבת האחרונה לא מנעו סיכון חיים ולכן הוא מתריע כי יעצור את העבודות באמצע השבוע • בחברת נת"ע טוענים כי בדקו במצלמות, ולא עבדו בשבת (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
עבודות בבני ברק. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

בעקבות חילולי השבת בעבודות במתחם הרכבת הקלה, הוציא היום (ראשון) ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין מכתב חריף להנהלת נת"ע האחראית לעבודות במקום.

במכתב מדגיש רובינשטיין כי עצם קיום העבודות במהלך השבוע הינו בחסות צו בית משפט המגביל את העבודות שניתן לקיים בשבת למקרים של פיקוח נפש, ומביע תקווה כי מדובר במעידה חד פעמית.

בהמשך המכתב דורש רובינשטיין לקבל את ממצאי התחקיר הפנימי וללמוד אלו צעדים בדעת נת"ע לנקוט על מנת לוודא שתרחיש חמור שכזה לא ישנה.

"איני יכול להביע במילים את הזעזוע העמוק מרמיסת קדושת השבת בראש כל חוצות", כותב רובינשטיין למנכ"ל נת"ע, חיים גליק.

גורמים בעיריית בני ברק אמרו ל'כיכר השבת' כי המכתב החריף, נשלח בניסיון לפתור את העניין בדרכי נועם למול הנהלת נת"ע החדשה ואומרים כי במידה ויתברר שהנושא לא נלקח ברצינות על ידי נת"ע, לא תהסס העירייה לפעול להפסקות העבודות במתחם אף במהלך השבוע.

"לא ניתן יד בשום פנים לאופן לחילול שבת חמור זה, נמצא את הדרך לעצור כליל את העבודות ככל שיתברר שפניה של נת"ע לקיים עבודות תוך חילול שבת רח"ל", מציין גורם בכיר בעירייה.

מחברת נת"ע נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי לא ידוע להם על עבודות בנייה ברכבת הקלה במהלך השבת, וכי בדקו במצלמות ולא בוצעו כל עבודות במקום.

מוקדם יותר היום דיווח 'כיכר השבת' כי עשרות תושבים הגיעו להפגין במקום. יו"ר מזהירי השבת בבני ברק, הרב חיים זלץ, הגיע לשטח העבודות ומחה בפועלים יחד עם עשרות תושבים. לדבריו "ההוראה של רבני בני ברק לא להפגין לא תקפה לעבודות שנעשות בתוככי העיר. כוונתם רק שלא לחסום כביש על התחבורה בתל אביב, אבל עבודות בתוך בני ברק לא יעברו בשתיקה וכל הרבנים יקראו לצאת להפגנות. חד משמעית".

הפגנות בשבת בירושלים (צולם על-ידי גוי)

ראש העיר אמר: "עיריית בני ברק על כל אגפיה ובגיבוי של רבני העיר ותושבי העיר תעשה הכל כדי לסכל את המזימה לחלל שבת בתוככי העיר, לא ננוח, לא נשקוט, לא נבליג ולא נרפה, עד אשר תשמר השבת בעיר בני ברק. מחפיר הדבר שמפרים הסכמים בכתב ובעל פה וחוזים ערוכים ולא נניח לזה להמשיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר