"לא טרחו להשתתף"

תושבי בית שמש באיום על משרד התחבורה: "נעתור לבג"ץ"

תושבי בית שמש זועמים על נציגי משרד התחבורה ש"כלל לא טרחו להשתתף בדיון שהתקיים היום", והם גם משגרים איום, "אנו נלך לבג"ץ ונעתור נגד משרדי התחבורה והאוצר" (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(הוידאו והתמונה: באדיבות עיריית בית שמש)

זעם בבית שמש: נציגי משרד התחבורה נעדרו מהדיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעניין העתירה שהגישה עיריית בית שמש על מצוקת התחבורה הציבורית הקשה בעיר. התושבים והעירייה מבהירים כי יפנו נגד משרד התחבורה לבג"ץ.

בועד של תושבי בית שמש, זועמים על התנהלות משרד התחבורה ואומרים ל'כיכר השבת': "לתושבי העיר נמאס לקום כל בוקר לסבל תחבורתי מתמשך".

"לצערנו למרות הפניות הרבות למשרד התחבורה והאוצר להתערב ולהביא פתרון למצוקה החריפה בעיר, הבוקר ראינו כי במשרד התחבורה אפילו לא טרחו להגיע לדיון בעניין. אם משרד התחבורה לא ישנה את התנהלותו נצא למחאה נרחבת לרבות שביתה כללית של העסקים בעיר".

ראש העיר בית שמש עליזה בלוך אמרה בסיום הדיון: "לא נרפה עד שתושבי בית שמש יקבלו תחבורה ציבורית ראויה להם". "בכל רגע נתון יש בעיר עשרות אלפי תושבים נוסעים בתחבורה ציבורית, למעלה מחמישים אחוז מתושבי העיר אינם מחזיקים רכב פרטי והם נתונים לחסדים של אוטובוס שיגיע. בכל בוקר מחכים אלפי ילדים ונדחסים באוטובוסים. התמונות קשות".

עוד בנושא התחבורה בבית שמש >>>

על היעדרותם של נציגי משרד התחבורה אמרה בלוך: "התושבים סובלים בגלל אוזלת היד של המדינה. בכל רגע נתון יש סכנה מטורפת של תאונות דרכים כי אין להם איך להגיע. ברור לי שביום בו ייקרה אסון חלילה, יימצאו דרך להוסיף אוטובוסים ואני לא מבינה למה צריך לחכות עד לדיון של המדינה בבג״צ ב-27.1".

"זה שהמכרז תקוע, זה לא מעניין. שחררו לנו אוטובוסים. זו אוכלוסייה חלשה שתלויה בפקידים שלא טרחו אפילו להגיע היום לבית המשפט. זה שהעיר מחכה לבית המשפט שיחליט, זה לא הוגן כלפי התושבים".

בוועד מציינים כי על פי גורמי מקצוע, המכרז שתקוע משפטית לא תואם את צרכי העיר ולא לוקח בחשבון את צמיחתה האדירה במיוחד ביחס לערים אחרות, "צריך לתכנן אותו מחדש תוך שיתוף התושבים בצרכים".

עליזה בלוך, היום בבית המשפט

"הכסף באוצר כבר הוקצה מזמן. אי אפשר להשאיר אלפי אנשים, אימהות עם עגלות, בלי רכב ויכולת להתנייד" אומרת בלוך ומוסיפה "אני מרגישה שזו אטימות מוחלטת כלפי תושבי העיר בית שמש. תושבים שיום יום סובלים בהמוניהם, תושבים שזקוקים לזה".

בעיריית בית שמש מוסרים כי "העירייה בשיתוף התושבים שוקלים לעתור לבג״צ בהקדם האפשרי כנגד משרד התחבורה והאוצר".

מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמסר ל'כיכר השבת: "באחרונה התקבלו בעבור בית שמש תוספות שירות ונוספו קווים חדשים. בשווי עשרות מיליוני שקלים. אנחנו בקשר עם העירייה שמנסה לשנות את התוספות שהוקצו לעיר. המשרד עושה את המירב במצב שבו מכרזי התחבורה נמצאים בבית המשפט בלי הכרעה ויש בעיית תקציב. כמובן שמכרזים הותאמו לשנה שבה פורסמו וכאשר ישתחרר הפלונטר המשפטי הם יותאמו לצורך הקיים. אנו תקווה שנצליח לגייס תקציב נוסף על מנת לספק לעיר את השירות הדרוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר