הצפה בבסיס

ב'חיל האוויר' מבהירים: "היה נזק, אך הוא נמוך מכפי שתואר"

בכיר בבסיס הדרומי של חיל האוויר, מסביר את כל השתלשלות ההצפה בבסיס, למה הם לא נערכו כיאות, איפה הם טעו והלקחים שהופקו. בנוסף הוא אומר: "היה נזק, אך הוא נמוך מהמתואר" (ביטחון)

מטוס F15 בבאר שבע (צילום: shutterstock)

לאחר שנחשף המחדל בחיל האוויר, כאשר מטוסים הוצפו מהגשמים האדירים וניזוקו, ב'חיל האוויר' מודים הבוקר (שני) כי נגרם נזק אך הוא לא גדול כפי שתואר.

למרות שבהתחלה, ב'חיל האוויר' הטילו את כל כובד משקלם כדי לנסות ולמנוע את פרסום הסיפור המביך - באמצעות הצנזורה, הבוקר הם מסבירים מה בדיוק קרה בבסיס בעת ההצפות.

גורם בכיר בחיל האוויר מספר כי "עד השעה 05:00 בבוקר של יום חמישי, הבסיס היה יבש. לאחר מכן הכל התחיל להסתבך, קיר בטון מזויין נפל במהירות גבוהה לאחר שיותר מ-50 קו"ב של מים ממעיין סמוך הגיעו בשעטה אדירה לתוך הבסיס".

מה קרה באותו רגע?

"שמונה מטוסי קרב שהיו במקום - נפגעו; חמישה מהמטוסים במידה קלה מאוד ושלושה במצב כזה שייקח לנו כמה ימים להחזיר אותם למסלול".

'חיל האוויר' ביום העצמאות (דובר צה"ל)

בכזה מזג האוויר לא היה מסוכן להשאיר את המטוסים על המסלול?

"הם עמדו על המסלולים, במקומות שמועדים לפגיעה פחותה - אך באמת טעינו כאשר לא פינינו אותם, וייערך תחקיר מקיף שיבדוק מה קרה, כעת, נערכת בקרת נזקים לגבי ציוד כמו אמצעי לחימה ובונקרים".

הנזק מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים?

"ראשית, אנחנו לא מתעלמים מהנזק, יחד עם זאת חשוב להדגיש כי הוא נמוך מכפי שתואר. שנית, כבר אתמול הבסיס חזר לפעילות מבצעית, כולל הטייסת שמטוסיה נפגעו. נמנעה פגיעה בחיי אדם על ידי תמיכה נרחבת של גורמים צבאיים כמו אט"ל, שסייעו למאמץ לצמצם את היקף המים העצום שנכנס לבסיס".

אתם הולכים להפיק לקחים, בעקבות המקרה?

"המפקדים בשטח מקיימים הערכות מצב עם תוכניות מראש, המקומות המועדים לשיטפונות מוכרים, וההחלטה מתקבלת בבסיס אם לפנות את המטוסים או לא, ההחלטה בזמן כה קצר בגלל שרגע אחד היה יבש - ומיד אחריו כבר לא, בכל מקרה הניקוזים כבר תוקנו".

לסיום מבהיר הגורם, כי מבחינת הבסיס הכל כבר חזר לשיגרה מבורכת כבר ביום ראשון, גם האימונים של הצוותים חזרו למסלול הרגיל והקבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר