רק קרעי התנגד

אושרה ההצעה שתאפשר הקמת ועדת הכנסת

דיוני החסינות לראש הממשלה נתניהו יצאו הבוקר (שני) לדרך עם כינוסה של הוועדה המסדרת, שלאחר דיון סוער אישרה ברוב של 16 חברי כנסת את ההצעה שתאפשר הקמת ועדת הכנסת (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בטבת תש"פ | 13.01.20
ההצבעה על הקמת הוועדה (צילום: דוברות הכנסת; וידאו: ערוץ כנסת)

דיוני החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו יצאו הבוקר (שני) לדרך עם כינוסה של הוועדה המסדרת, לדיון על הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינותו של ראש הממשלה.

המליאה תתכנס ככל הנראה ביום שלישי או רביעי לאשר את הרכבה של ועדת הכנסת, והדיונים בחסינות ראש הממשלה בנימין נתניהו וחיים כץ צפויים להתחיל מיד לאחר מכן.

יו"ר הוועדה אבי ניסנקורן בפתח הדיון (צילום: ערוץ כנסת)

מטרת הדיון בוועדה הינה לבטל את ההחלטה שקבעה כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צריך לאשר כל דיון עתידי בפגרה. המטרה היא לנסות ולמנוע מאדלשטיין להפריע בהמשך לקידום דיוני החסינות בכנסת ולשלול ממנו את הסמכות להתערב בקביעת הדיונים.

הליך הדיונים בחסינות נתניהו עשויים לקחת שבועות ארוכים, מאחר ונתניהו מתכנן להביא עדים רבים להעיד לטובתו בדיוני הוועדה.

יצוין, כי במידה והוועדה לא תעניק חסינות לנתניהו, כתב האישום נגד ראש הממשלה יוגש לבית המשפט ומשפטו ייפתח באופן רשמי.

(צילום: דוברות הכנסת)
(צילום: דוברות הכנסת)

אמש ניסו במפלגת 'הליכוד 'למנוע את פרסום חוות הדעת של ינון באמצעות פנייה לבג"צ, אך נדחו.

ח"כ אבי ניסנקורן אמר כי לאחר שהוועדה המסדרת תחליט על הקמת ועדת כנסת, יהיה צורך לאשר את ההחלטה במליאת הכנסת. ניסנקורן, שיעמוד גם בראש ועדת הכנסת, הבטיח שהדיונים בנושא החסינות יהיו "שקופים, יעילים והוגנים" ואמר שיגבש יחד עם הייעוץ המשפטי לוועדה את סדרי הדיון.

הערכות הן כי כבר השבוע תכונס מליאת הכנסת לבקשתם של 25 חברי כנסת בניסיון לאשר את הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינותו של נתניהו.

העימות עם ח"כ מיקי זוהר (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר הוועדה אבי ניסנקורן הציע לחברי הוועדה את השינוי בהחלטה כדלקמן: "בהחלטת הוועדה המסדרת מיום י"ז בכסלו התש"ף - 15 בדצמבר 2019, בסעיף 9(א), במקום "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת, ללא אישור ועדת ההסכמות" יבוא "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת".

היועצת המשפטית של ועדת הכנסת, עו"ד ארבל אסטרחן, אשר מחליפה את יועמ"ש הכנסת איל ינון כפי שנקבע מראש, אמרה במהלך הדיון בוועדה המסדרת: "כיוון שרוב הח"כים רוצים להקים ועדת כנסת - לא ניתן למנוע זאת".

ניסנקורן זועם על הטענות (צילום: ערוץ הכנסת)

‏ח"כ מיקי זוהר אמר במהלך הדיון בוועדה המסדרת לכחול לבן: "יש הסבר פסיכולוגי למה שקורה כאן? הייתם הרבה שנים המיעוט ועכשיו אתם הרוב. זה קצת שיבש לכם את השכל".

כעבור זמן קצר הוצא ח"כ מיקי זוהר מהוועדה לאחר שהפריע ליו"ר וטען כי הדיון לא חוקי לאחר שלא קיבל את אישורו של יו"ר הכנסת.

ח"כ שלמה קרעי בדיון (צילום: ערוץ הכנסת)

‏ח"כ זוהר המשיך והתעמת עם 'כחול לבן' ואמר כי "אם אתם מתנהלים ככה, חכו חכו שנהיה הרוב. תנהלו את הדיון עם עצמכם". זוהר ביקש מכל חברי הליכוד לצאת ולהחרים את הדיון והחברים יצאו.

כעבור דקות ספורות, כל חברי בלוק הימין - כולל הח"כים החרדים, נטשו את דיוני הוועדה והשאירו רק את חברי האופוזיציה בדיון, אך לאחר מספר דקות חלקם החלו לשוב לוועדה, לקראת ההצבעה.

בתום הדיון הסוער, הוועדה המסדרת אישרה את ההחלטה ברוב של 16 חברי כנסת מול ח"כ אחד שהתנגד - ח"כ שלמה קרעי, שהיה הח"כ היחיד מ'הליכוד' שנכח בהצבעה.

עפ"י ההצעה שאושרה, "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת".

הוועדה המסדרת תתכנס בשעה 14:30 בצהריים לדיון בהקמת ועדות הכנסת.

(צילום: דוברות הכנסת)
(צילום: דוברות הכנסת)
(צילום: דוברות הכנסת)
(צילום: דוברות הכנסת)
(צילום: דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר