"חלופה קטלנית"

רפאל סיימה סדרת ניסויים מוצלחת בטיל ה-SPIKE SR

חברת 'רפאל', הדגימה בסדרה של הדגמות ירי בדרום הארץ את הגרסה המשודרגת של טיל ה-SPIKE SR, שהינו טיל אישי קצר טווח אך בעל טווחי תקיפה ארוכים • צפו בניסוי (חדשות)

הניסוי בטיל (צילום: רפאל)

שוקל 10 ק"ג, ומגיע לטווח של 2 ק"מ: חברת 'רפאל', המפתחת אמצעי לחימה מתקדמים, הדגימה בסדרה של הדגמות ירי אשר בוצעו בדרום הארץ את הגרסה המשודרגת של טיל ה-SPIKE SR, שהינו טיל אישי קצר טווח והוכיחה טווחי תקיפה ארוכים לכוחות חי"ר עם קטלניות נ"ט מרשימה.

במסגרת ההדגמה, היורים שיגרו מספר רב של טילים אל עבר מטרות בטווחים של עד 2 ק"מ, והוכיחו טווח תקיפה גדול להגדלת שרידות החי"ר בהתקלות עם רכבים קרביים ממוגנים (רק"מ) וכן יכולת חדירות מיגון שריון נרחבת.

טיל ה-SPIKE SR הינו טיל אלקטרואופטי נישא, קל משקל ומשוגר כתף המיועד לכוחות חי"ר מתמרנים. החימוש הוא הקל ממשפחת טילי ה-SPIKE ושוקל 10 ק"ג בלבד.

הטיל נמצא כבר בשימוש מבצעי ע"י מספר מדינות ביניהן מספר מדינות בכוחות נאט"ו.

(צילום: רפאל)
(צילום: רפאל)

טיל ה-SPIKE SR תוכנן במיוחד לאפשר לכוחות החי"ר טווח תקיפה גבוה של 2000 מטרים (שבעבר היה בר ביצוע רק במערכות נ"ט כבדות), הוא תוכנן כחימוש מתכלה-ללא משגר, הכולל יכולות שגר ושכח וראש קרב כפול בעל יכולת חדירה של מיגון מתקדם.

משפחת טילי ה'ספייק' מבצעית כיום ב-34 מדינות שונות עם אספקות של יותר מ-33,000 טילים והתקנה על יותר מ-45 סוגים שונים של פלטפורמות ביניהם מסוקים, רכבים וכלי שייט.

(צילום: רפאל)
(צילום: רפאל)

גל פפיאר, מנהל השיווק של מנהלת מנט"ם (מערכות נשק טקטי מדויק) בחטיבת יבשה וים של רפאל אמר כי "הספייקSR מביא יכולת קטלניות זהה ואף גבוהה מחימושים גדולים ממנו כולל יכולת ייחודית של מוכנות לירי תוך 6 שניות בלבד מהפעלה, יכולת תקיפת מטרות מהירות בתנועה וטווח תקיפה גדול. כלל יכולות אלו נדרשות כיום מאוד ע"י הלקוחות שלנו גם בהערכות ללחימה סימטרית נגד שריון אך גם בהערכות ללחימה היברידית (Hybrid warfare) אשר מהווה איום גדול במזרח אירופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר