במקביל להפגנות

"אנחנו בשבי": באיראן מפחדים פחות מהמשטר

ברקע ההפגנות נגד המשטר בעקבות הפלת מטוס הנוסעים, באיראן כבר מפחדים פחות. בעיתונים קראו לאחראים להתפטר - והשחקנית הכי מפורסמת במדינה מתחה ביקורת (אקטואלי)

מפגינים באיראן תולשים את תמונת קאסם סולימאני (צילום: מתוך טוויטר)

ההפגנות נגד המשטר באיראן נמשכות, וברקע הדיווחים על ירי אש חיה על המפגינים, נראה כי האזרחים כבר פחות מפחדים משלטון האייתוללות.

חלק מהעיתונים מעזים לסקר את ההפגנות, שפרצו בעקבות הפלת מטוס הנוסעים האוקראיני, שמרבית נוסעיו היו אזרחי הרפובליקה האסלאמית.

מאמרי דעה בחלק מכלי התקשורת במדינה אף מתחו ביקורת קשה על המשטר בקריאה לאחראים לקחת אחריות על מעשיהם, להתנצל ולהתפטר.

תושבים באיראן אף התראיינו לכלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים, וקראו להתפטרות האחראים להפלת המטוס. במהלך ההפגנות, אף נשמעו קריאות "מוות לדיקטטור".

בתיעוד ברשת הטוויטר אף ניתן לראות כיצד מפגינים תלשו כרזה הנושאת את דמותו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארה"ב.

מי שמובילים את שבירת מחסום הפחד, הם אומנים ואנשי תרבות. טראנה אלידוסטי, השחקנית הכי מפורסמת באיראן, אף העזה למתוח ביקורת פומבית באמצעות חשבון האינסטגרם שלה.

השחקנית העלתה תמונה שחורה לחלוטין עם הכיתוב הבא: "נאבקתי במחשבה הזאת הרבה זמן ולא רציתי לקבל אותה. אנחנו לא אזרחים, אף פעם לא היינו. אנחנו בשבי. מליונים של בני ערובה".

אמנים שונים פרשו מפסטיבל שהיה אמור להתקיים בקרוב, ושני מנחים מוכרים התפטרו מעבודתם ברשת הטלוויזיה הממלכתית בעקבות הטיוח בימים הראשונים באשר לסיבת הפלת המטוס האוקראיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר