תיעוד מיוחד

שיקגו: אלפי יהודים חגגו את סיום הש"ס • צפו

ביום ראשון האחרון התאספו אלפים באודיטוריום הענקי והמפואר "Rosemont Theater" בלב שיקגו, שם נערך מעמד סיום הש"ס שריגש את המשתתפים • צפו (חרדים עולם)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

ביום ראשון האחרון, על גדת ימת מישיגן, בשעה 2 בצהריים החלו ההמונים לזרום אל תוככי האודיטוריום הענקי והמפואר "Rosemont Theater" שנשכר בלב שיקגו, עבור מעמד סיום הש"ס שאורגן על-ידי אגודת ישראל המקומית.

תושבי המקום מספרים ל'כיכר' כי "היה זה מעמד קידוש השם עוצמתי והיסטורי שטרם נראה כמותו בשיקגו, של זעקה אמיתית מהלב, של כל מי שרואה עצמו קשור לתורה, לקב"ה ולישראל, ללא הבדלי מעמדות וגילאים, קהילות וחצרות. לא נשכח את הרגעים האלו".

בפן המוזיקלי, ליוו את האירוע מקהלת 'יחד' עם בעל המנגן ר' ברוך ויזל שהוטסו מישראל הרחוקה משיקגו 15 שעות טיסה, ותזמורתו של יוסי איידליס מניו יורק.

בשבת אשר הוכתרה כ"שבת הסיום" הנעימה המקהלה בתפילות השבת ולאחמ"כ בזיצים של "עונג שבת" מיוחדים, בליווי דרשנים ומגידים מהארץ והעולם.

בפן התורני היה זה הגאון רבי אשר וייס שהיה לנואם הכבוד המרכזי במעמד, וריתק אליו בנאומו אלפי זוגות העיניים, שחגגו את סיום הש"ס.

מספר רגעים מיוחדים נרשמו במעמד ונחרטו בלבות כולם, היה זה בעת שהוקרן ע"ג מסכי הענק מיצג אמנותי על תקומת היהדות לאחר השואה האיומה, כשלאחר מכן עלה לתפילת "קל מלא רחמים" בבכי מרטיט, יהודי מקומי ניצול שואה הנושק לגיל 100, אשר תאר בפני המשתתפים את אותם ימי חשכות, כשבסיום נאומו הרטיטה המקהלה בשירת "אני מאמין", הלחן המרגש אשר ליווה את היהודים הי"ד לכבשני האש בעת השואה האיומה.

לאחר סיום הש"ס ע"י הגר"ש פירסט, מגדולי דייני אגו"י, אלפי המשתתפים קמו כאיש אחד בלב אחד לריקודי שמחה לקול צלילי המקהלה, כשבתוך רגעים ספורים הופך האולם כולו, זקנים וצעירים, נגידים ואברכים, בעלי בתים לצד תלמידי חכמים, לגוש אחד המפזז ומרקד בעוז ותעצומות עם השירים "אנא עבדא", "וטהר ליבנו", "עולם הבא", ועוד ועוד.

לאחר מכן הועבר שידור חי מציונו של מייסד הדף היומי מהר"ם שפירא זי"ע בהר המנוחות בירושלים, כאשר מניין ת"ח מיוצאי שיקגו נשלחו במיוחד לערוך את סיום הש"ס על ציונו בשליחות יהודי שיקגו.

המעמד הסתיים לקול שירת "לשנה הבאה בירושלים" ע"י המקהלה והמוזיקה, בליווי ההמונים, אשר התפזרו אח"כ לביתם בתחושת שמחה של מצווה היסטורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר