על הצד או על הגב: מהי תנוחת השינה הטובה ביותר?

השינה היא חלק אינטגרלי מהחיים שלנו ואיכשהו אנחנו יודעים עליה מעט כל כך. למשל, האם תדעו לענות חד וחלק מהי התנוחה האופטימלית לשינה? אנחנו מניחים שלא. ולכן פנינו למומחים (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
תנוחת השינה הטובה ביותר (צילום: shutterstock)

אנחנו והשינה מכרים ותיקים (אחרי הכל, אנחנו פוגשים אותה ברוב הלילות), אך לא פעם יוצא לנו לתהות אם אנו "עושים את זה נכון", בעיקר אם קמנו ליום חדש - עייפים ותשושים.

ד"ר מיינק שוקלה, רופא ריאות ומומחה להפרעות שינה בניו יורק, שם קץ לתהיות ומשיב אחת ולתמיד: מהי תנוחת השינה האופטימלית ביותר.

"לאנשים בריאים, תנוחת השינה פחות משפיעה ואיכות השינה קובעת יותר, אך באופן כללי, התנוחה העדיפה ביותר לשינה היא על הגב כיוון שזו דרך טבעית יותר לישון".

בעת שינה על הגב, הראש, הצוואר, עמוד השדרה והירכיים מיושרים ובנוסף, תנוחה זו טובה יותר למחזור הדם וכך אנו לא מפעילים לחץ מיותר על אף חלק בגוף.

אלא שלאנשים הסובלים מבעיות כמו דום נשימה בשינה, ממש לא מומלץ לישון על הגב, כי הלשון שלהם עלולה לחסום עוד יותר את דרכי הנשימה. במקרה הזה, עדיף לעבור לשינה על הצד.

מקרים נוספים בהם שינה על צד שמאל כדאית: אם אתם סובלים מריפלוקס חומצי וצרבות, כיוון שתנוחה זו מרגיעה את שחרור החומצות מהקיבה. כמו כן, הצד השמאלי מסייע בעת היריון למחזור דם מיטבי לעובר.

הכמות והאיכות קובעות

עם זאת, כשזה מגיע לשינה, לתנוחה יש חשיבות פחותה יותר מלכמות ואיכות השינה. "אנשים ישנים על הגב, על צד ימין, על צד שמאל, על הבטן ובתנוחת עובר. הדיון לא צריך לעסוק בתנוחת השינה אלא כמה זמן אתם ישנים והאם השינה איכותית מספיק" אומר ד"ר שוקלה.

תזכורת הפרקים הקודמים: עלינו לישון 7-8 שעות בכל לילה, בשעה סבירה, עם כמה שפחות מגע עם אמצעים טכנולוגיים.

לפי המלצת הדוקטור, אם אתם לא סובלים מאחת הבעיות שציינו קודם, פשוט תישנו בתנוחה שנוחה לכם ביותר והוסיפו כריות בצידי הגוף או בין הרגליים במידה ואתם חווים כאבים נקודתיים. למשל, אם אתם סובלים מכאבי גב, כדאי לישון עם כרית מתחת לברכיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר