בעצרת חיזוק

הגאון רבי ציון בוארון: "אם אין 'מורא מקדש', יש שפעת"

"לשתות תה או קפה מתוך 'שחצנות' בשעת התפילה - זה נורא ואיום", אמר הדיין שהוסיף בדבריו בעצרת לחיזוק רגל שובבי"ם כי "כל הרבנים והגבאים חייבים לעמוד על הדבר הזה" (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

בעצרת שהתקיימה היום (שני) בשכונת רמת אהרון בבני ברק, נשא הגר"צ בוארון שיעור בהלכות כבוד בית הכנסת והדיבורים בשעת התפילה.

בדבריו התייחס בהרחבה ל"מנהג חדש" כלשונו, של שתית תה או קפה ואפילו מים - בשעת התפילה, כאשר הוא מביא את דעות הפוסקים ראשונים ואחרונים בדבר "המנהג החדש" האוסרים את זה בחומרה רבה.

בתוך דבריו אמר: "לשתות תה או קפה מתוך 'שחצנות' בשעת חזרת השליח ציבור זה נורא ואיום, איפה כבוד התפילה, איפה 'מורא מקדש' "את ה' אלוהיך 'תירא' ואותו תעבוד", ואמרת הגמרא בתענית (ב, א) "לאהבה את ה' אלוקיכם ולעבדו בכל לבבכם" - 'איזו היא עבודה שהיא בלב הוי אומר זו תפלה'".

"אדם 'עובד' את ה' מתוך שהוא יושב כמו בבית קפה? וק"ו בדברים בטלים שזה חמור יותר. "המנהג החדש" הזה שנהיה, זה נורא ואיום וחייבים כל הרבנים והגבאים לעמוד על הדבר הזה, שישימו פתק "לא להכניס כוסות תה או קפה לבית הכנסת בשעת התפילה".

הגר"צ בוארון המשיך את דבריו כשהוא משייך את הדברים למחלת השפעת המתפשטת לאחרונה באומרו ש"אם אין 'מורא מקדש', השכינה מסתלקת, לא מתקבלים התפילות - ויש שפעת"".

לדבריו, "אם אנחנו לא נתפלל ונצעק להקב"ה, המצב הזה כל שנה ונהיה יותר גרוע שלא נדבר על המחלות הקשות, אלא אפילו שפעת שבעבר היה מחלה 'קלה' ארבע חמש ימים וזה עובר, זה נהיה איום ונורא שאפילו החיסונים נגמרים וצריך להביא עוד ועוד, כמה אנשים נפגעו מזה והלכו לבית עולמם, אלו דברים שלא היו בעבר, מה קורה פה?".

"כשיש 'פטפוטים' בבית הכנסת, אין התנהגות ראויה, יש קלות ראש, אזי השכינה מסתלקת וממלא התפילה לא מתקבלת, אדם צועק וצועק והוא לא נענה. לכן עלינו להשתדל לפחות עכשיו בימים אלה של השובבי"ם להתעורר "שובו בנים שובבים ארפה משובתיכם" כל אחד ישתדל, לא יאמר "שלום עליך נפשי" העיקר אני לא מדבר וזהו, אלא אם יראה אנשים מדברים באמצע התפילה יעיר להם בעדינות, לא לשתוק, כי אחרת השכינה בורחת, וחובה על כל הרבנים והגבאים שבבית הכנסת שיהיה 'מורא מקדש' לא בית קפה".

הרב בוארון על גיוס בנות (ארכיון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר