מאחורי הקלעים

פינדרוס ויתר על המקום השביעי וימונה למזכ"ל 'דגל התורה'

פרסום ראשון: ברגעים שקדמו לאישור המחודש של ההסכם בין אגודת ישראל לדגל התורה, רצו הליטאים לשנות את ההסכם. יצחק פינדרוס ויתר, בתמורה למינויו למזכ"ל התנועה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

רבני דגל התורה ואגודת ישראל אישרו את סדר הרשימה של המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-23. אלא שמאחורי הקלעים התרחשה דרמה לא קטנה, כאשר ב'דגל התורה' ניסו להפוך את ההסכם, וברגע האחרון חזרו בהם.

ל'כיכר השבת' נודע כי למרות שההסכם הנוכחי אומר כי דגל התורה תחזיק במספרים הזוגיים, ואגודת ישראל במספרים האי זוגיים, ב'דגל התורה' טענו כי יש להפוך את הסדר בשל כך שהייתה כבר קדנציה קצרה בה נציג 'אגודת ישראל' הרוויח את המקום השביעי.

בבתי גדולי ישראל ובקרב בכירים במפלגה ניסו להביא למצב שההסכם יתהפך, כך שהליטאים יקבלו את המקום הראשון והשביעי והחסידים יקבלו את הזכות לבחירת תפקיד ראשונים.

המטרה הייתה להבטיח את מקומו של יצחק פינדרוס בכנסת כנציג השביעי של יהדות התורה. אלא שיצחק פינדרוס עצמו, סירב להניע את המהלך.

פינדרוס הבהיר כי הוא מעדיף את המקום השמיני שיעניק לו את תפקיד הח"כ בשנתיים האחרונות, מאשר את המקום השביעי שייאלץ אותו להתפטר מהתפקיד אחרי שנתיים בשל ההבטחה לקיום הרוטציה בין המפלגות, ברקע החשש שהמפלגה תקבל רק שבעה מנדטים בבחירות.

בנוסף, העדיף פינדרוס כי במפלגה יקיימו את הבטחתו למינויו כמזכ"ל 'דגל התורה' לשנתיים - עד לכניסתו לכהן כח"כ.

מי שמעכב את מינויו של פינדרוס כמזכ"ל המפלגה הוא ח"כ משה גפני יו"ר 'דגל התורה'. גורמים במפלגה אומרים ל'כיכר השבת' כי "גפני חושש מפינדרוס". לדבריהם, "לא יכולה להיות סיבה אחרת לעיכוב התמוה של פינדרוס כמזכ"ל המפלגה".

נכון לעכשיו צפוי להתמנות פינדרוס כמזכ"ל המפלגה, אך בשלב זה ללא משכורת.

כזכור, הנהלת המרכז הארצי של אגודת ישראל אישרה אתמול פה אחד את רשימת מועמדיה לבחירות לכנסת ה־23. הרשימה היא 'צילום מצב' של הבחירות האחרונות.

ששת המקומות הראשונים ברשימת אגודת ישראל הם יעקב ליצמן, מאיר פרוש, יעקב טסלר, ישראל אייכלר, אליהו חסיד ובנימין הרשלר. ב'דגל התורה' אישרו את רשימת המפלגה לפי סדר המקומות הקודם: משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר, יצחק פינדרוס ואליהו ברוכי.

נאום הבכורה של פינדרוס כח"כ - בכנסת הקודמת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר