מעצרם הוארך

בגלל סכסוך כספי: חרדים שדדו תיק מחרדי

חרדים מהעיר ביתר עילית, חשודים בביצוע שוד ובקשירת קשר לביצוע פשע לאחר ששדדו תיק מאדם חרדי, ברחוב ישא ברכה בירושלים, שהיה חייב להם כסף - והתחמק מהתשלום (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90 )

שני חרדים תושבי העיר ביתר עילית, נעצרו בחשד לביצוע שוד ולקשירת קשר לביצוע פשע, לאחר ששדדו אדם שהיה חייב להם כסף. מעצרם של השניים הוארך היום (שלישי) בדיון שנערך בבית משפט.

לפי החשד, אחד מהם ניגש לאדם שהיה חייב לו כסף והתחמק מהתשלום, בעת שצעד ברחוב ישא ברכה, שכונת הבוכרים בירושלים - ושדד ממנו את התיק.

לאחר השוד, נמלט לתוך הרכב, בו המתין החשוד השני, שמיהר להבריח אותו מהמקום. בבית משפט, נערך הדיון האם מדובר בשוד, או רק בגניבה.

לטענת עורך דינם של החשודים, עו"ד עידן גמליאלי, "יש פה רקע והוא לא פשוט. האדם נשוי ואב לילד קטן. עובד אצל אדם במשך תקופה ארוכה והוא משקר לו אומר לו היום מחר תקבל את הכסף. במשך תקופה האדם עובד האדם אומר לו מחר מחר. הצטבר סכום מאוד גדול. הוא עובד עם הבן אדם ולא במקומות אחרים, הבן אדם צריך להביא לו כסף".

"אז נכון הדרך לא הייתה בסדר, אבל המכלול צריך להשפיע פה על הכל. אולי לאדם נלקח התיק, צריך לראות את הדרך האם זה שוד או גניבה. אני לא בטוח שאנחנו בעבירה של שוד. זה לא עבריין. זה אדם שרצה להשיג את מה ששייך לו בזכות".

לטענת עורך הדין, "הוא אמר לו אני אקח את התיק אקח מה שמגיע לי ותיקח את התיק בחזרה. זה לא בן אדם שהולך ברחוב ורואה אדם עם תיק, מרביץ לו ולוקח את התיק לבצע כסף. הרקע פה שהבן אדם המתלונן חייב כסף. אז הוא לא משלם לו את הכסף, הוא עצור כי הוא עשה טעות אבל הוא לא עבריין".

השופט ביאלין אלעזר הגיב כי "ייתכן בהחלט שיש מקום לקחת בחשבון נסיבה זו, אך לא בשלב זה של הדיון. משמדובר במעשה אלים שתוכנן על ידי שניים, הרי שמדובר במעשה עברייני שיש להתייחס אליו ככזה" - כאמור, מעצרם הוארך עד ליום חמישי.

שוד בשכונת בית ישראל, ארכיון (צילום: מצלמות אבטחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר