טקס השואה התבטל

שברי גבס וטיט: תקרת בית הכנסת העתיק בלונדון - קרסה

תקרת "בית הכנסת המרכזי" שבשכונת איסט סייד בלונדון קרסה, ולמתפללים אין היכן לקיים את "טקס השואה" בעוד כשבועיים • ראש העירייה הבטיח לעזור בשיקום בית הכנסת (בעולם, חדשות)

(צילום: Mike Brooke/East London Advertiser )

תקרת "בית הכנסת המרכזי" העתיק שבמזרח לונדון קרסה ביום שישי האחרון. חלקים מעיצובי הגבס שסובבו את התקרה התנתקו ונפלו על הרצפה כשהם מתנפצים לרסיסים.

"טקס השואה" שאמור להתקיים בעוד כשבועיים בבית הכנסת - בוטל, והוא ייערך ככל הנראה במקום אחר, כך דווח הבוקר באתר החדשות היהודי-בריטי The Jewish News.

בית הכנסת המרכזי במזרח לונדון (East London Central Synagogue) נוסד לפני 97 שנה בשנת 1923 והינו אחד מבתי הכנסת הוותיקים בעיר.

ביום שישי האחרון, כאשר ראשוני המתפללים הגיעו לבית הכנסת, הם נדהמו לגלות כי חלקים גדולים מתקרת הגבס שסובבת סביב התקרה - נפלו, ואין ביכולתם להמשיך ולהתפלל שם.

"נאלצנו לבטל את הטקס לזיכרון השואה בעוד שבועיים", אומר נשיא בית הכנסת ליאון סילבר, "הייתי המום כנשכנסתי וראיתי את רצפת בית הכנסת מלאה בטיט וגבס, אבל ברוך ה' שאף אחד לא היה בבניין בשעה שהתקרה קרסה".

נשיא בית הכנסת ליאון סילבר מחזיק בידו שברי תקרה

שמאי נזקים יגיע השבוע לבדוק את המבנה כמו גם את גגו הדולף של הבניין בן ה-97 שנים. בעלי הבניין הגיעו אתמול לבחון את הנזקים שנוצרו.

בית הכנסת ההיסטורי, שנפתח בשנת 1923, נמצא במרחק שלוש שנים בלבד מהמאה הראשון שלו, אך כעת זקוק נואשות לתיקוני חירום ושיקום.

בשנת 2012 הוקצה תקציב של 300,00 פאונד מהעירייה המקומית ע"י ראש העיר לוטפור רחמן אך התקציב הוקפא לאחר שרחמן הודח מראשות העיר ע"י צו של בית המשפט בעקבות פרשיית זיופים בבחירות.

"בית הכנסת המרכזי" בן 97 השנים - מבחוץ

שלוש שנים מאוחר יותר, בשנת 2015, דווח באתר החדשות The Jewish News כי צעירים יהודים פתחו בקמפיין התרמה עבור בית הכנסת העתיק בנסיון לגייס לפחות 5,000 פאונד. "אנו מודאגים שהבניין המדהים הזה פשוט יהפוך לדירות נוספות," אמר אחד ממארגני הקמפיין ל-The Jewish News, "כפי שקרה לבתי כנסת אחרים במזרח לונדון, מה שיביא לצמצום ההיסטוריה היהודית העשירה של איסט אנד (הצד המזרחי) בלונדון.

כתב The Jewish News מייק ברוק מסר ל"כיכר השבת" כי ראש עיריית מחוז טאואר המלטס בלונדון (הכולל את וייטצ'אפל שם נמצא בית הכנסת), ששמע על המקרה, אמר כי: "הייתי המום לשמוע על הפגיעה בבית הכנסת ברחוב נלסון המשרת את הקהילה הזו כמעט 100 שנה. באיסט אנד ישנה היסטוריה ארוכת שנים של בית לקהילה היהודית.

"אנו מציעים סיוע לפורום הבין דתי במציאת מקום חלופי לטקס האזכרה לשואה אליו עמדתי להשתתף כפי שעשיתי בשנים קודמות", אמר ראש העירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר