"מקרה פורץ דרך"

בריטניה: שימוש תקדימי בחוק - הביא לגט עבור אישה עגונה

בבריטניה נעשה לראשונה שימוש בחוק שנכנס לתוקפו בשנת 2015, המגדיר יחס עוין מצד בן זוג כעבירה פלילית - כאיום על בעל שסירב לתת גט לאשתו ועמד בפני מאסר בכלא (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אישה יהודייה בלונדון, שהיתה עגונה למשך 5 שנים, הצליחה לקבל גט מבעלה לאחר שפתחה בתביעה פרטית נגדו. על פי ההערכה, זו הפעם הראשונה שבה משתמשים במערכת המשפט הפלילית בבריטניה בכדי לפתור מקרה של עגונה.

עורכי דינה של האישה, ניצלו באופן תקדימי חוק חדש שנכנס לתוקף בסוף שנת 2015 כדי להעמיד את בעלה, סרבן הגט, למשפט, דרך תביעה פלילית-פרטית כאשר בבריטניה קיימת אפשרות להעמיד אדם לדין פלילי באופן פרטי, בדומה לתביעה כספית אזרחית בישראל, כשהוא עומד בפני 5 שנות מאסר, אם יורשע.

בבסיס ההעמדה לדין עומד חוק חדש כאמור, המאפשר להעמיד לדין על התנהגות הכוללת שליטה או כפייה מצד בן או בת זוג, כאשר ההגדרה למה נחשבת התנהגות כזו הורחבה.

האישה נולדה מחוץ לבריטניה ופגשה את בעלה בישראל. נישואיהם לא נמשכו זמן רב והם היו פרודים במשך כחמש שנים. לפני כחצי שנה, הבעל היה אמור לעמוד בפני שופט אך ככל הנראה הבעל שחשש מפני העמדה לדין, נתן לאישה את גיטה וזו משכה את התביעה.

עורך דינה, גארי לסין-דייוויס אמר לג'ואיש כרוניכל (JC) כי "לאנשים פרטיים יש את הזכות להגיש תביעה פרטית במקרים מסוימים. התביעה יכולה לספק סעד רב עוצמה להגנה על נשים פגיעות בעליהן התייחסו אליהן בצורה שיכולה להוות עבירה פלילית".

אדם שמגיש תביעה פרטית, צריך להיות מוכן לעמוד בעלויות המשפטיות הכרוכות בתביעה. אולם בשימוע קצר שהתקיים בבית המשפט, אישר השופט השבוע בקשה שהוגשה למדינה למימון הוצאות התביעה.

עו"ד של האישה מר לסין-דייוויס אמר כי האיום של עונש מאסר בפועל "הוא הרבה יותר משמעותי מאשר שאומרים לך שאתה לא הולך לקבל עלייה בבית הכנסת".

אנטוני מצר, סנגורה של האישה התבטא כי "זהו מקרה היסטורי, חדשני ופורץ דרך, שעשוי להיות רלוונטי גם לקהילות מחוץ לקהילה היהודית האורתודוקסית. לראשונה בבריטניה הוחל בהצלחה תביעה פרטית נגד סרבן גט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר