הישורת האחרונה

מש"ס ועד ליברמן: כל מה שצריך לדעת על הגשת הרשימות

כחודשיים לפני הבחירות לכנסת ה-23, היום החל הליך הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית - שיסתיים מחר. אבי רבינא עם כל מ שצריך לדעת על הגשת הרשימות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ועדת הבחירות, היום (צילום: Yonathan Sindel/Flash90)

כחודשיים לפני הבחירות לכנסת ה-23, היום בצהריים (שלישי) החל הליך הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, שנמשך עד השעה 17:00 ויימשך מחר בין השעות 16:00-22:00.

עד כה, 41 מפלגות נטלו טפסים להגשת רשימות, וההערכות הן כי בסופו של דבר יתמודדו למעלה מ-30 מפלגות בבחירות הקרובות. נזכיר כי בבחירות 2019 מועד ב' הוגשו 32 רשימות לוועדת הבחירות.

רעייתו של יגאל עמיר מגישה רשימה (צילום: מרק ישראל סלם, לע"מ, וידאו: עטרה גרמן, סרוגים)

בינתיים, המפלגות ממשיכות להרכיב את רשימותיהן. בש"ס, עמלים על גיבוש הרשימה המוסכמת הסופית, כאשר נכון לעכשיו לא צפוי שינוי מהבחירות הקודמות, וביהדות התורה כבר הוחלט על הצבתו של יצחק פינדרוס במקום השמיני כמו בפעם הקודמת, דבר אשר מעורר ביקורת בקרב חלקים במפלגה הדורשים את הצבתו של יצחק פינדרוס במקום השביעי.

כמו במערכות הבחירות הקודמות, גם הפעם הערכה היא כי המפלגות החרדיות יגישו את רשימתן ברגע האחרון, כשבעבר אף היו מקרים שיהדות התורה הגיעה דקות לפני סגירת הרשימה. למרות זאת בפעם הזו כאשר לא מסתמן שינוי ברשימות החרדיות, נראה כי ייעשו מאמצים להגשת הרשימות מוקדם יותר מהעבר.

הרשימות שהוגשו היום, נחשבות לרשימות קיקיוניות, כאלה שלא יעברו את אחוז החסימה, אך מרבית המפלגות יגישו את רשימתן מחר.

הרשימות שהוגשו היום
הרשימות שהוגשו היום

הגשת הרשימות שיתמודדו בבחירות הקרובות לכנסת ה-23 היא מול ועדת הבחירות בראשות השופט ניל הנדל שמנהל לראשונה את הגשת הרשימות לאחר שנבחר לעמוד בראשות הוועדה.

לאחר הצגת הרשימות לא יתאפשרו יותר שינויים, מלבד במקרה של פסילת מועמדים, או הסרת התמודדותם מסיבה אחרת.

בינתיים, עד להגשת הרשימות הסגורות במפלגות הימין מסתמן כי ירוצו בשני ראשים, מפלגת הימין החדש בראשות בנט ושקד אליה צורף בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי, ומפלגת הבית היהודי אליה צורף איתמר בן גביר מעוצמה יהודית והעיתונאית שרק ב"ק.

מנגד, מחנה השמאל ידע בימים האחרונים חיבור דרמטי- איחוד מפלגת העבודה-גשר עם מרצ והמחנה הדמוקרטי לרשימה אחת, מה שמנע ממרצ את הסיכון של לא לעבור את אחוז החסימה.

יו"ר העבודה גשר-מרצ, ח" עמיר פרץ אמר הערב בוועידת מפלגת העבודה: "הערב, כאשר אנו מאשרים את ההסכם ההיסטורי שלנו ומתאחדים לרשימה אחת –העבודה – גשר – מרצ, אז ידלקו נורות האזהרה ב"בית היהודי" ובלשכתו של אביגדור ליברמן. אזעקת אמת תישמע ברחוב בלפור. תמו החלומות על עוד ממשלת ימין.

רשימת 'ישראל ביתנו', הערב

פרץ הוסיף: "יש לי כמה דברים לומר על חבריי מכחול לבן. זו מפלגת ימין. ימין מתון, ממלכתי, הגון – אבל ימין. המסגרת ושמה כחול לבן הצליחה מאוד באפריל ובספטמבר, אבל זו מסגרת – זו חומרה, חומרה טובה. אבל התוכנה לא ברורה כלל וכלל. זו מערכת ללא ליבת הפעלה ואנחנו צריכים להיות הליבה. בכחול לבן יש אנשים טובים, אבל אנחנו, העבודה-גשר-מרצ נבטיח את השינוי הנדרש – מצפון חברתי ומצפן מדיני. אנחנו נוביל, ואנחנו ננווט".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי "אישרנו היום מהלך משנה מציאות. החיבור עם מפלגת העבודה זאת הבשורה הטובה ביותר שיכולה להיות למחנה המרכז שמאל, והבשורה הרעה ביותר לגוש החסינות של נתניהו. ההחלטה ללכת יחד מורידה מהפרק את האפשרות שבמחנה השמאל ילכו קולות לפח. הריצה המשותפת מונעת מנתניהו כל סיכוי להגיע ל-61, מנפצת את תקוות החסינות שלו גם בכנסת הבאה, מונעת מהימין לנצח בבחירות. רק עבור זאת היה שווה להיכנס לפוליטיקה".

חברת הכנסת סתיו שפיר שנזרקה מרשימת מרצ תחליט בשעות הקרובות אם להתמודד ברשימה עצמאית במסגרת המפלגה הירוקה שהקימה, או לפרוש בשלב זה מהחיים הפוליטיים.

במפלגת כחול לבן, נראה כי ירוצו בהרכב זהה להרכב בו התמודדו בבחירות הקודמות. במפלגת הליכוד צפויים שינויים קלים, כאשר השר כחלון ששובץ במקום גבוה ברשימת הליכוד, לא יתמודד בסבב הזה.

במפלגת 'ישראל ביתנו', הציגו הערב את רשימתם לכנסת: 1. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן; 2. ח"כ עודד פורר; 3. ח"כ יבגני סובה; 4. ח"כ אלי אבידר; 5. ח"כ יוליה מלינובסקי; 6. ח"כ חמד עמאר; 7. ח"כ אלכס קושניר; 8. ח"כ מרק אפראימוב; 9. עו"ד לימור מגן תלם, יועצת משפטית של עיריית מגדל העמק; 10. ד"ר אלינה ברדץ’- יאלוב, יועצת התקשורת של ליברמן.

ב'ישראל ביתנו' הציגו את פרופ' ליאוניד אידלמן, יושב ראש ההסתדרות הרפואית בישראל לשעבר ונשיא ההסתדרות הרפואית העולמית, לתפקיד שר הבריאות מטעמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר