בחירות 2020

ייצוג ערבי? ההצעה של איציק שמולי ל'כחול לבן'

האיחוד בשמאל של 'העבודה', 'גשר' ו'מרצ', עורר בעיה בשל היעדר ייצוג ערבי בעשרת המקומות הראשונים, איציק שמולי הגיש הצעה ל'כחול לבן' - שתישא בנטל ותפטור את הבעיה (ארץ)

איציק שמולי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

האיחוד בשמאל של מפלגות 'העבודה', 'גשר' ו'מרצ', עורר בעיה בשל היעדר ייצוג ערבי בעשרת המקומות הראשונים, לאחר שח"כ עיסאווי פריג' נדחק למקום ה-11.

בעקבת כך, פנה ח"כ איציק שמולי (העבודה), שהיה המנוע לאיחוד עם מרצ, בהצעה לח"כים וגורמים שונים ב'כחול לבן', לפיה, כחול לבן תשריין במקום ה-30 - מועמד מהעשירייה הראשונה של העבודה-מרצ, ובמקומו של המועמד הזה, ישובץ המועמד הערבי עיסאווי פריג'.

הערב, אישרו חברי מפלגת 'מרצ' שהתכנסו באולם 'צוותא' בתל אביב, את ההסכם לאיחוד הרשימות, כאשר רבים ביקו לדון מחדש בסדר המועמדים, בעקבות הוצאתו של פריג' מהעשירייה הראשונה.

במפלגת העבודה-גשר- מרצ, טוענים כי הם עשו הרבה כדי למנוע זריקת קולות לפח, בפרט לאור הלחצים של כחול לבן שהמפלגות יתאחדו, ולכן ראוי שכחול לבן תישא גם היא בבעיות שנוצרו בגוש, בהן היעדר מועמדים ערבים.

מטרת ההצעה היא לדאוג לייצוג ערבי ריאלי, בכדי למנוע נדידת קולות לרשימה המשותפת, אך בנוסף, ההצעה תמנע מכחול לבן לכרסם בירכתי הרשימה המאוחדת, בשל השריון של הח"כ אצלה.

במערכת הפוליטית מעריכים כי ב'כחול לבן' לא ירצו להתערב ולא יקבלו את ההצעה.

ח"כ איציק שמולי מסר כי "אני אהפוך כל אבן כדי שננצח בבחירות. עניין הייצוג הערבי קריטי למחנה השינוי. שתי המפלגות פעלו באחריות וסולידריות וסייעו לכחול לבן בהבטחת שלמות הגוש במהלך האיחוד. ההצעה מבטיחה שכחול לבן תגדל להיות המפלגה הגדולה אך לא תעשה זאת על ידי פגיעה בשותפות הטבעיות שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר