"איש חסד דגול"

פרקליטו של רמתי בראיון: "הנשים הגיעו מרצונן החופשי"

לראשונה מאז מעצרו של אהרן רמתי בחשד לניהול כת והחזקת בנות בתנאי עבדות, פרקליטו עו"ד גבי טרונישוילי מתייצב לראיון ומספר ל'כיכר השבת' את גרסת רמתי לחשדות החמורים נגדו • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
עו"ד גבי טרונישוילי, בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עורך הדין גבי טרונישוילי, פרקליטו של אהרן רמתי, מנהל סמינר 'דרכי מרים' בירושלים, החשוד בניהול כת, תוך החזקת נשים וילדים בתנאי עבדות, ניצול ועושק, בראיון ראשון ל'כיכר השבת' בו הוא מתייחס לפרשה ולחדשות נגד רמתי.

"תנאי עבדות, זה מאוד חמור", אומר עו"ד טרונישוילי, "הכוונה בעבדות היא לקחת מישהו ולשעבד אותו לגמרי אליך, במקרה של הרב רמתי זה שונה, הגיעו נשים מרצונן החופשי, אף אחד לא כפה אותן לבוא ואף אחד לא הכריח אותן להישאר, כל מי שסבלה וחשבה שנוהגים כלפיה לא בסדר - הדלת הייתה פתוחה בפניה".

מה הבנות אומרות?

"חלק מהבנות טרחו ליצור איתי קשר ואמרו לי כי הן לא מבינות מדוע הרב בכלל עצור, מדובר באיש חסד דגול, שעושה כל כך הרבה דברים למען הקהילה. פנו אליי אנשים מהמגזר הציבורי שמכירים את הרב וסיפרו לי כי הרב לקח בנות שהיו ברמה הכי רדודה שיש ויכלו להתדרדר עוד, הרב לקח אותן אליו ונתן להן מחסה, קורת גג ואוכל.

"מכאן ועד להציג את זה כי האיש החזיק את הנערות בתנאי עבדות וכלא אותן - זה פשוט רצח אופי לאיש הזה, וחבל מאוד שכך זה עובד".

רמתי לאחר מעצרו, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ומה עם הטענה על כספים שהוא לקח מהבנות לקנות לעצמו רכב?

"אני מזמין את המשטרה להציג מסמכים שיבססו את הטענה ההזויה הזו, כולם מוזמנים לראות באיזה רכב הוא נוסע, הוא נוסע ברכב שלא שווה כלום.

"אני יודע שאחת מהבנות המתלוננות טענה כי היא קנתה לעצמה ג'יפ יקר והרב גם השתמש בזה. שאלתי את הרב והוא הכחיש לגמרי ואמר כי אם מישהו הסיע אותו פעם זה לא אומר שזה אכן הרכב שלו, ואני שוב אומר שחובה לראות באיזה רכב הוא נוסע ובאיזה תנאים הוא עצמו חי.

"לגבי כספים אחרים שכביכול הוא לוקח מהבנות, הוא כופר כפירה מוחלטת, והוא הסביר שיש עניין של מעשר כספים, ויכול להיות שהיו בנות שביקשו ממנו שייקח את המעשר ויתרום אותו למי שהוא נותן צדקה, אך בוודאי ששום שקל לא נכנס לכיס הפרטי שלו".

הוא היה מכניס ידיים של בנות לתוך האש?

"הוא טוען שהכל המצאה, כל הסיפור שבנות עשו מדורה בחצר והכניסו את הידיים לאש, הוא לא מבין בכלל מאיפה הגיע הסיפור הזה, וודאי שאף פעם הוא לא נכח בכזה טקס".

הכניסה לסמינר, לאחר המעצרים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כמה פעמים הוא נחקר?

"למיטב ידיעתי הוא נחקר רק פעם אחת, חקירה שטחית לגמרי כמו שאלות, ממה הוא מתפרנס, מאיפה הוא חי ושאלות כלליות, לא הטיחו בו את אף אחת מהטענות שהצגת ושמענו בתקשורת".

למה זה לא קורה?

"אני מניח שיש למשטרה את התעדוף שלה מה לחקור קודם, היא רוצה לאסוף את כל הראיות ואז אולי להטיח בפניו את הכל. אנחנו לא מתערבים באופי החקירה".

ארבע עצורות השתחררו בהסכמת המשטרה, מה זה אומר על התיק?

"קודם כל זה סימן מעודד וזה אומר שהן לא חשודות בשום דבר והכל הופרך, וזה מחזק את הטענה של הרב שהן לא שליחות של הרב, זה שהן משתחררות זה אומר שאין מאחורי האמירות האלה כלום".

הוא היה מנתק את הבנות מהמשפחה?

"זו הנקודה שהכי כואבת לו מכל הדברים, והוא אומר שההפך זה הנכון, 'אני הייתי מעודד אותן', למרות שהיו בנות שהגיעו אליו בשל ניתוק הקשר עם המשפחה, 'אני עודדתי אותן שהן חייבות להחזיר את הקשר', אף אחד לא מנע מהן ליצור קשר עם העולם החיצון, ולכן לבוא ולהעליל כזה דבר על הרב, זה עוול גדול".

פרשת רמתי • הכתבות האחרונות >>

כפי שפורסם מוקדם יותר ב'כיכר השבת', המשטרה עצרה אתמול חשוד נוסף, אב לשמונה ילדים, בחשד שיצר קשר עם החשוד המרכזי בפרשה, אהרן רמתי, ועדכן אותו כי המשטרה עומדת לערוך פשיטה על הסמינר.

לדברי נציג המשטרה בדיון, הוא גרם למשטרה ולחקירה נזק בלתי הפיך, שכן עולה החשש שרמתי שיבש את החקירה ודאג להחביא חלק מהילדים ששהו במקום. נציג המשטרה הוסיף וטען בדיון כי "הוא גם בחקירה לא אומר דברי אמת".

ל"כיכר השבת" נודע כי בעקבות ההדלפה שהועברה לרמתי על הפשיטה המשטרתית הצפויה - זמן קצר לפני שהתרחשה, מספר בנות ששהו במקום, נמלטו.

החשוד הנוסף בביהמ"ש, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך הדיון התברר כי לפני הפשיטה על הסמינר, המשטרה ידעה על כך שהחשוד עדכן את רמתי, ובעקבות כך הגיעה כמה פעמים לביות של החשוד אך לטענת המשטרה הוא הצליח להימלט, וכעת כשהגיע לחקירה - הוא בא ללא הטלפון הנייד שלו - "כמו אחרון העבריינים", כלשונו של נציג המשטרה.

בסופו של הדיון החליט בית המשפט כי החשוד ישוחרר היום בשעה 22:00 למעצר בית למשך ארבעה ימים ואסר עליו ליצור קשר עם המעורבים.

עורך הדין יוסף אטיאס, פרקליטו של החשוד שנעצר אומר ל'כיכר השבת' כי "עוד מעצר שווא של שמטרת ישראל שמחפשת רק נקמה. החשוד שאני מייצג יצא נגד אותו רמתי ונגד הארגון שם, לא רק שאין לו יד ורגל בדבר הזה אלא הוא נגד הדבר הזה. עצם המעצר שלו הוא פשוט נקמה על כך שלא הצליחו למצות את החקירה עם רמתי".

אהרן רמתי לאחר מעצרו, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, היום שוחררו ארבע בנות שנעצרו בפשיטה על הסמינר לפני יומיים וזאת בהסכמת המשטרה. ל'כיכר השבת' נודע כי אתמול נערך עימות במשטרה בין אחת העצורות לבין אחת המתלוננות, שעזבה את הסמינר לפני זמן מה וסייעה לחקירה בפרשה.

עו"ד דותן דניאלי שמייצג את אחת הנשים מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי "בית המשפט שחרר היום את הצעירה. כבר בתחילת הפרשה היה ברור שלחשדות הכבדים אין בסיס. יש לצער שעל אף שהמשטרה ידעה כבר אתמול בבוקר שהחשדות נגד הצעירה נחלשו בצורה דרסטית היא בחרה להמתין יממה נוספת מבלי לשחרר ביוזמתה את הצעירה ולמנוע לילה מיותר במוצר. התנהלות המשטרה הובילה לפגיעה קשה ומיותר בפרטיותן של הצעירות ונראה שנעשה שימוש יח"צני על גבן של הצעירות".

אתמול, התיר בית משפט השלום לפרסם כי מנהל הסמינר החשוד בניהול כת, הוא אהרן רמתי, שכבר נעצר בעבר בגין חשדות דומים. במהלך הדיון טען רמתי כי גם לפני מספר שנים האשימו אותו בניהול כת, אך זה רק כדי לחפש כותרות, כלשונו. לדבריו, "אין בחשדות האלו כלום". רמתי, נגדו חתמו גדולי ישראל בדור הקודם, בהם מרנן הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב, טען כי מבחינת המשטרה, "כל מה שקשור לציבור החרדי - זה כת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר