'כמעט' השתחרר

אמריקאי שבת רעב בכלא המצרי ומת מהתקף לב

אזרח אמריקאי ממוצא מצרי, נעצר על לא עוול בכפו כשהגיע לבקר את קרוביו במצרים. בית המשפט גזר עליו עונש מאסר ארוך והוא פתח בשביתת רעב במשך שנתיים עד שמת (עולם)

אילוסטרציה (צילום: MARK NEYMAN, לע"מ)

אזרח אמריקאי ממוצא מצרי, נכלא לפני כחמש שנים בכלא במצרים, ולפני שנתיים הוא נידון ל-15 שנה בכלא, מה שגרם לו לפתוח בשביתת רעב ממנה הוא נפטר השבוע, כאשר קיבל התקף לב.

מוסטפא קאסם, בן ה-54, התגורר בניו יורק ועבד למחייתו כספק חלקי חילוף למגרשי רכב. בשנת 2013, הוא ביקש לעשות ביקור משפחתי במצרים - שם נולד, ומאז הכל הסתבך.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית, כשהוא הגיע למצרים, היה זה בשיא ההפגנות נגד השלטון של הנשיא המודח דאז - מורסי, וכך כשערך קניות בכיכר המרכזית של קהיר, כוחות המשטרה עצרו אותו ל'תשאול', וביקשו ממנו תעודת זהות. קאסם שלף את דרכונו האמריקאי ונעצר במקום.

אגף לשובתי רעב בישראל (דוברות שב"ס)

לטענת פרקליטו, השוטרים ראו את הדרכון האמריקאי והתחממו, לא מצא חן בעיניהם האזרחות האמריקאית שלו והם החלו להחטיף לו מכות איומות - ועצרו אותו.

וככה במשך יותר מחמש שנים, קאסם הוחזק במעצר קשה בבית המעצר המצרי, עד שהרשויות הגישו כנגדו כתב אישום, שנתן לו עוד 15 שנה בכלא המצרי, על לא עוול בכפו.

כאשר התברר לו העונש הכבד שהוא חטף, החליט קאסם לעורר את מודעות הציבור האמריקני כלפיו ופתח בשביתת רעב, הוא לא אכל כלום ורק שתה מיץ גזר או מיץ עם ירקות אחרים.

המחאה שלו עזרה קצת, וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס, העלה את הדרישה לשחררו בפני הנשיא המצרי, אך עוד בטרם התקבלה הבקשה, הוא מת מהתקף לב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר