פרשת רמתי

פרסום ראשון: חשוד נוסף נעצר; "גרם נזק לחקירה"

במסגרת החקירה לניהול כת ע"י אהרן רמתי, עצרה המשטרה חשוד נוסף בחשד שעדכן את רמתי לפני הפשיטה, ביהמ"ש שחררו למעצר בית. בנוסף, ארבע מהבנות שנעצרו שוחררו (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בטבת תש"פ | 15.01.20
אחת העצורות בפרשה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: חקירת החשד לניהול 'כת' בסמינר 'באר מרים' בירושלים בניהולו של אהרן רמתי, והחזקת נשים, בנות וילדות בתנאי עבדות, תוך ניצול ועושק, הביא את המשטרה לעצור אתמול (שלישי) בשעות הצהריים חשוד נוסף בפרשה והיום היא מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצרו ב-48 שעות.

המשטרה חושדת כי החשוד שעצרה, אב לשמונה ילדים, יצר קשר עם החשוד המרכזי בפרשה, אהרן רמתי, ועדכן אותו כי המשטרה עומדת לערוך פשיטה על הסמינר.

פרשת רמתי • הכתבות האחרונות >>

לדברי נציג המשטרה בדיון, הוא גרם למשטרה ולחקירה נזק בלתי הפיך, שכן עולה החשש שרמתי שיבש את החקירה ודאג להחביא חלק מהילדים ששהו במקום. נציג המשטרה הוסיף וטען בדיון כי "הוא גם בחקירה לא אומר דברי אמת".

ל"כיכר השבת" נודע כי בעקבות ההדלפה שהועברה לרמתי על הפשיטה המשטרתית הצפויה - זמן קצר לפני שהתרחשה, מספר בנות ששהו במקום, נמלטו.

במהלך הדיון התברר כי לפני הפשיטה על הסמינר המשטרה ידעה על כך שהחשוד עדכן את רמתי, ובעקבות כך הגיעה כמה פעמים לביות של החשוד אך לטענת המשטרה הוא הצליח להימלט, וכעת כשהגיע לחקירה - הוא בא ללא הטלפון הנייד שלו - "כמו אחרון העבריינים", כלשונו של נציג המשטרה.

בסופו של הדיון החליט בית המשפט כי החשוד ישוחרר היום בשעה 22:00 למעצר בית למשך ארבעה ימים ואסר עליו ליצור קשר עם המעורבים.

פרקליטו של החשוד עו"ד יוסף אטיאס

עורך הדין יוסף אטיאס, פרקליטו של החשוד שנעצר אומר ל'כיכר השבת' כי "עוד מעצר שווא של שמטרת ישראל שמחפשת רק נקמה. החשוד שאני מייצג יצא נגד אותו רמתי ונגד הארגון שם, לא רק שאין לו יד ורגל בדבר הזה אלא הוא נגד הדבר הזה. עצם המעצר שלו הוא פשוט נקמה על כך שלא הצליחו למצות את החקירה עם רמתי".

בתוך כך, היום שוחררו ארבע בנות שנעצרו בפשיטה על הסמינר לפני יומיים וזאת בהסכמת המשטרה.

ל'כיכר השבת' נודע כי אתמול נערך עימות במשטרה בין אחת העצורות לבין אחת המתלוננות, שעזבה את הסמינר לפני זמן מה וסייעה לחקירה בפרשה.

עו"ד דותן דניאלי שמייצג את אחת הנשים מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי "בית המשפט שחרר היום את הצעירה. כבר בתחילת הפרשה היה ברור שלחשדות הכבדים אין בסיס. יש לצער שעל אף שהמשטרה ידעה כבר אתמול בבוקר שהחשדות נגד הצעירה נחלשו בצורה דרסטית היא בחרה להמתין יממה נוספת מבלי לשחרר ביוזמתה את הצעירה ולמנוע לילה מיותר במוצר. התנהלות המשטרה הובילה לפגיעה קשה ומיותר בפרטיותן של הצעירות ונראה שנעשה שימוש יח"צני על גבן של הצעירות".

הכניסה לסמינר, לאחר המעצרים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אתמול, התיר בית משפט השלום לפרסם כי מנהל הסמינר החשוד בניהול כת, הוא אהרן רמתי, שכבר נעצר בעבר בגין חשדות דומים. במהלך הדיון טען רמתי כי גם לפני מספר שנים האשימו אותו בניהול כת, אך זה רק כדי לחפש כותרות, כלשונו. לדבריו, "אין בחשדות האלו כלום".

רמתי, נגדו חתמו גדולי ישראל בדור הקודם, בהם מרנן הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב, טען כי מבחינת המשטרה, "כל מה שקשור לציבור החרדי - זה כת".

רמתי לאחר מעצרו, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי שהתירו לפרסם את שמו של רמתי, יצאה אחת הבחורות מתוך סמינר באר מרים בשכונת הבוכרים בירושלים, ואמרה ל'כיכר השבת' כי התירו לפרסם את שמו של המנהל, "רק כדי שיוכלו להשמיץ אותו". לטענתה, "העובדה היא שהוא התראיין בעבר לתקשורת והתארח באולפנים. אין לו בעיה שיפרסמו את שמו, זה רק כי החשדות נגדו הזויות ולא יקרה עם זה כלום".

היא הוסיפה כהוכחה לכך שלא מדובר בכת: "אתם יכולים לראות שלא סוגרים אותנו פה וזה לא כת. עובדה שאני יוצאת לדבר איתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר