דרמה באמסטרדם

חשד למטען חבלה במסעדה היהודית • צפו

במסעדה היהודית באמסטרדם שבהולנד, התעורר חשד למטען חבלה והמשטרה הוזעקה. כעבור שעה קלה נשלל החשד. השדרן מנחם טוקר בדיוק הגיע למקום ותיעד (חדשות)

איציק אוחנה ואריאל ליבא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בטבת תש"פ | 15.01.20
(צילום: מנחם טוקר)

במסעדה היהודית "הכרמל" באמסטרדם שבהולנד, התעורר בצהריים (רביעי) חשד למטען חבלה, וכוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום. כעבור שעה קלה נשלל החשד למטען אמת, לאחר שלא נמצא חומר נפץ בחבילה.

החשד התעורר לאחר שאחד העובדים במקום דיווח על חבילה חשודה. חבלני המשטרה בדקו את החבילה ומהמשטרה המקומית נמסר כי היא "נוקטת משנה זהירות ולכן מפנה את האזור".

החבילה החשודה (מתוך הטוויטר של הפדרציה היהודית בהולנד)

שדרן הרדיו מנחם טוקר שנקלע למקום באקראי כתב בטוויטר: "בא להירגע בעיר הולדתי אמסטרדם, ונוחת הישר לניסיון פיגוע במסעדה של חברי חזקי לוינשטיין".

ל'כיכר השבת' סיפר טוקר כי "בעקבות החשש ניתנה הנחיה לאבטח את המקומות היהודים בעיר. חצי מהעיר נסגרה בעקבות החשש למטען חבלה".

מנחם טוקר בתיעוד מהמסעדה

התקשורת המקומית דיווחה כי המשטרה מסתובבת עם מגפון ומבקשת מהתושבים להתפנות מבתיהם ולדווח להם כי עשו זאת.

סמי בר-און, מבעלי המסעדה אמר לעיתון 'טלגרף' בהולנד כי "אני כבר לא נבהל מדברים כאלה כל כך מהר. הם לא מפחידים אותי. הם יכולים להוציא אותי מהמסעדה רק באלונקה... מסעדת הכרמל תמיד תישאר פתוחה".

חברת הפרלמנט ההולנדי דילאן יסילגוז הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לאירוע וכתבה: "איזו אימה. בעלי העסקים הללו כבר סבלו כל כך הרבה רק בגלל שהם יהודים". גם חברת מפלגתה מארינה פוט כתבה דברים דומים: "זה לא נורמלי. אני מקווה שבמהרה הדברים יתבהרו ונדע מה קורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר