חילולי השבת

מסעדת בורגרים תפתח שעריה ביום השבת

פרסום ראשון: בעלי מסעדת 'בורגר רום' הודיעו כי הם יפתחו בשבת את המסעדה ברחוב עזה בשכונת רחביה בירושלים • השכנים נאבקים בהחלטה והגישו עתירה לביהמ"ש (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעלי מסעדת 'בורגר רום' הודיעו כי יפתחו את המסעדה ברחוב עזה בשכונת רחביה בירושלים, תוך רמיסת קדושת השבת.

אך בינתיים, היוזמה נתקלה במאבק השכנים המתנגדים לכך. השכנים הגיעו עד לבית המשפט - שמעכב את הפתיחה בשבתות.

כיום, ישנו סניף של 'בורגר רום' בשכונה שאינו פתוח בשבת. בעלי המסעדה יוזמים פתיחת סניף שיהיה פעיל בשבתות במבנה סמוך שכשיר להפעלת המסעדה במקום.

אלא שבימים האחרונים בית המשפט השלום בירושלים הוציא צו מניעה ביניים שאוסר על הבעלים לפתוח את המסעדה במקום בשל התנגדות השכנים.

בהתנגדותם כתב אחד המתנגדים: "למבקשים ידוע כי בכוונת בעלי המסעדה המיועדת להפעילה בימי שבת וחג, בניגוד לחוק העזר העירוני, שלא מאפשר פתיחת עסקים בשבת ובכך להפוך עוד יותר את חיי הדיירים לסיוט כואב ומתמשך. זכותם של המבקשים והדיירים בבית המשותף לחיות בשקט ובשלווה".

ב'בורגר רום' טוענים כי בית המשפט אישר לפתוח במידה ויש רישיון עסק. לדבריהם, הם כבר הוציאו רישיון עסק, אך לא יעשה שימוש בחצר הבניין ללא הסכמת השכנים.

עו"ד עוז כהן המייצג את העותרים מסר ל'כיכר השבת': "בבית המשותף ברחוב עזה 20 סוכל ניסיון להקים מסעדה לא כשרה עם שליחויות ומכירה בשבת. מדובר בעסק שהוא לא ברישיון עסק. הוגשה בקשה לצו מניעה זמני ובית המשפט קבע שאין לפתוח את העסק בלב שכונת מגורים מסורתית".

הפגנות שבת בירושלים, ארכיון (צולם על ידי גוי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר