"מבצע הירואי"

שמירת שבת: מארגני המבצע נפגשו לסיכום

לאחר שארגנו את השבת, לנוסעי טיסת אל על שנתקעו בקנדה. נפגשו בניו יורק, כל אדרכילי המבצע ההירואי וסיכמו את השבת המיוחדת שאורגנה בשעות ספורות בלבד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

טיסה 026 של אלעל המריאה משדה התעופה 'ניוארק' שבארה"ב לתל אביב ביום חמישי בשעה 20.00, הטיסה הייתה אמורה לנחות בנתב"ג ביום שישי קצת אחרי אחד בצהריים. אך בשל תקלה במטוס, הטייסים עצרו בקנדה והנוסעים נשארו במקום כדי לא לחלל שבת, מארגני השבת נפגשו היום (רביעי) בניו יורק כדי לסכם את השבת.

כשעתיים אחרי שהמטוס יצא מניו יורק, הטייסים הרגישו ריח של עשן והמטוס נחת בהליפקס, שדה קטן בקצה קנדה לפני היציאה לאוקיינוס האטלנטי.

מה שהתברר זה שייקח כמה שעות לתקן את התקלה, לפי הנוהל הרגיל. אך מכיוון שאל על לא נוסעת בשבת והיו על הטיסה נוסעים חרדים רבים, והמטוס היה נוחת בישראל לאחר כניסת השבת, הוחלט להשבית את המטוס שם ולהלין את הנוסעים בהליפקס עד לצאת השבת.

הבעיה הייתה שלנוסעים לא היה כיוון מאיפה להשיג אוכל במקום הנידח - בקצה העולם בו הם נחתו. הקהילה היהודית הכי קרובה למקום נמצאת במונטריאול שבקנדה - מרחק של לפחות 10 שעות נסיעה.

כאן נכנסה קבוצת חו"ל מהודר (אנשי התיירות והתעופה החרדים), בראשות דודי רובינשטיין לפעולה, הם הצליחו לאתר את שליח חב"ד בהליפקס, והעירו אותו משנתו, באמצע הלילה.

כמובן שהשליח הצדיק מיד נרתם לעניין והוא התחיל בהכנות לבישולים, אך היה ברור שאין לו מספיק אוכל לכ-150 איש, לשלוש סעודות.

פה נכנסו הקשרים של חו"ל מהודר, הם חיברו בין אל-על לקבוצת טייסים מניו יורק שתכננה לצאת עם פייפרים קטנים להליפקס עם חלה ויין לנוסעים.

אך היוזמה לא צלחה בשל בעיות מנהלתיות ולוגיסטיות מול הרשויות בקנדה ונפח מטוס קטן. אך רובינשטיין לא התייאש והכניס לתמונה את ארגון 'הצלה אייר', וחיבר ביניהם לבין אלעל. הצלה אייר הפעילו קשרים במונטריאול ומשם הטיסו את כל צרכי השבת לנוסעים בהליפקס.

היום, נפגשו כל מארגני המבצע - יורם אלגרבלי מנהל אל על בצפון אמריקה, יעקב גייד הצלה אייר, הקפטן אלי רואו הצלה אייר, דודי רובינשטיין ושמחי ויינברג מחו"ל מהודר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר