שידור חי

רגעי האמת: בנט מסרב לאיחוד עם בן גביר; נתניהו מתערב

שעות אחרונות לאפשרות לחיבור בימין, אחרי החיבור בשמאל: פגישת השרים בנט ופרץ הסתיימה ללא תוצאות. ראש הממשלה זימן אותם אליו • בן גביר: סומך על הרב פרץ שלא יפר את ההסכם (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel - Miriam Alster/Flash90)

שעות אחרונות לפני הדד ליין - שעת סגירת הגשת הרשימות לכנסת, ובימין עדיין לא מצליחים להגיע להבנות לקראת איחוד אפשרי בין המפלגות.

יו"ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט נפגש הערב עם יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את השניים לפגישה איתו.

בנט, שכבר חתם על הסכם עם האיחוד הלאומי בראשות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מסרב לאיחוד גם עם עוצמה יהודית בראשות עו"ד איתמר בן גביר, שחתם על איחוד עם הבית היהודי.

השר בנט הודיע כי לא יסכים לריצה עם בן גביר: "לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

"דמיינו חבר קונגרס אמריקאי שהיה תולה על קיר ביתו תמונה של מי שרצח עשרות יהודים בבית כנסת בזמן התפילה. זה נשמע לכם הגיוני?", שאל בנט.

עו"ד איתמר בן גביר הגיב בציניות: "לאור העובדה שגורל עם ישראל וארץ ישראל מונח על כף המאזניים, ועל הפרק סכנה של הקמת ממשלה שתגרש יהודים מהבית, אני מודיע כי לטובת האחדות וניצחון הימין בבחירות אני מסיר את התמונה בסלון".

גורמים בסביבת השר פרץ מסרו כי "השר עשה מאמצים בשעות האחרונות לשכנע את איתמר להוריד את התמונה התלויה בביתו. כעת, לאחר הודעת בן גביר האחריות לעתיד הציונות הדתית, לעתיד הימין, ולעתיד ארץ ישראל מונחת לפתחו של נפתלי בנט".

הערב בשעה 23:00 בלילה (רביעי), ייסגרו רשימת המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-23. לצד המפלגות הגדולות והמוכרות, הגישו גם מפלגות קיקיוניות שמתמודדות מזה מספר שנים לכנסת אולם לא עוברות את אחוז החסימה.

לאחר הקרנבלים של הפריימריז בליכוד, והפילוגים בימין, דווקא במפלגות החרדיות הקלחת שקטה מתמיד. מאבקים שהתנהלו בעבר בידי עסקנים, נרגעו. ובדרגים הגבוהים העדיפו לצלם תמונת מצב מהבחירות הקודמות ובכך משדרים שקט תעשייתי.

בסקרים האחרונים ניצבות מפלגות החרדים במקום די קבוע, עם תזוזות לא משמעותיות. ש"ס ניצבת כבר תקופה ארוכה סביב 7 עד 8 מנדטים ויהדות התודה ניצבת גם היא סביב 7 מנדטים.

עד כה הגישו מפלגות רבות את רשימתן. כאשר הרשימות הבולטות שכבר הגישו הם ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו.

41 מפלגות נטלו טפסים להגשת רשימות, וההערכות הן כי בסופו של דבר יתמודד למעלה מ-30 מפלגות בבחירות הקרובות, בבחירות 2019 מועד ב' הוגשו 32 רשימות לוועדת הבחירות.

הגשת הרשימות שיתמודדו בבחירות הקרובות לכנסת ה-23 היא מול ועדת הבחירות בראשות השופט ניל הנדל שמנהל לראשונה את הגשת הרשימות לאחר שנבחר לפני כחודש. ההליך אמור להימשך עד הערב ב-22:00, במהלכו יוצגו הרשימות ויחולקו להן האותיות שיופיעו על הפתקים.

לאחר הצגת הרשימות לא יתאפשרו יותר שינויים, מלבד במקרה של פסילת מועמדים, או הסרת התמודדותם מסיבה אחרת.

תיעוד מהגשת הרשימות. צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר