הבגידה ב"עוצמה יהודית"

מיכאל בן ארי זועם: 'המנהיגות של הציונות הדתית - גזענית'

בראיון סוער ל'כיכר השבת', מספר ד"ר מיכאל בן ארי, מ'עוצמה יהודית', כי מרוב כעס - לא נרדם בלילה, ותוקף בחריפות את הציונות הדתית, על מנהיגיה ורבניה: "אנשים עלובים, הכל כיסאולוגיה" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ד"ר מיכאל בן ארי (צילום: פלאש 90)

המפץ הפוליטי בציונות הדתית: ד"ר מיכאל בן ארי, מראשי 'עוצמה יהודית', זועם הבוקר (חמישי) לאחר ה"בגידה" במפלגתו והפרת ההסכם שחתמו איתמר בן גביר ויו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ.

בראיון סוער ל'כיכר השבת', הוא מספר כי לא הצליח להירדם בלילה מרוב זעם. "אני כל כך כועס, לא הצלחתי להירדם כל הלילה מהאכזבה", פותח בן ארי את דבריו. "יש כמה שפקפקו לאורך כל הדרך ברפי פרץ, אני אמרתי אין מצב שהם יפרו הסכם. אלו רבניה של הציונות הדתית איך הם מחייכים היום בבוקר?".

בן ארי מוסיף להתבטא במילים קשות: "זה שפל! התקדים היחיד שלו הוא הבגידה שתמורת מיצובישי הלך מי שהלך להסכם אוסלו. אין לזה אח ורע בתולדות הפוליטיקה הישראלית, לכרות ברית עם מישהו להציל את עורו. הוא מצדיק את זה בהצדקות עלובות".

"הדבר הנורא, שכל זה מקבל חסות רבנית", מוסיף בן ארי, "לא האמנו שהסכם שנחתם יופר בצורה אכזרית. הם לא הודיעו לנו עד עשר וחצי בערב כדי שלא נוכל להתארגן, היו לנו כמה תרחישים נוספים. הייתה לנו נאמנות אליהם ואפילו לא לקחנו את הטופס הגשה. הרשימה שלנו נפסלה כי הם רשמו על זה 'הימין המאוחד', אז אין 'עוצמה יהודית'".

המתקפה של מוטי יוגב נגד רפי פרץ (צילום: ערוץ כנסת)

בן ארי לא חוסך ביקורת על חלק מרבני הציונות הדתית: "הכי מצער אותי פה זה הרבנים. הרבנים דחפו למהלך הזה ויש לנו חשש מאוד גדול שהכל היה מתוכנן מראש לרמוס אותנו. יש קנאה גדולה במפלגת עוצמה יהודית שהיא מפלגה אידיאולוגית".

בן ארי נשאל על האחריות לה היה מחויב הרב פרץ כלפי הציונות הדתית, והשיב: "אם יש משהו שהוא חוסר אחריות זה מה שהוא עשה, יש לך אחריות? תפרוש, אם אתה לא יכול לעמוד בהסכם אז לפחות תן לי את הזמן להתארגן, הוא זורק את איתמר בן גביר מהחדר? הוא עבר בגידה מאוד מכאיבה".

"אני רגיש למילה שלי, יש לי נאמנות להשם ולתורתו, שום נתניהו לא יפר את הנאמנות שלי. יש אנשים עלובים שנתניהו עושה להם את זה. הכל שם כיסאולוגיה. המועמד השני שלו, מוטי יוגב היה במקום 11, הוא טיפס עלינו, השתמש בהסכם איתנו כדי לקדם את עצמו ברשימה הזאת".

עוד הוא מוסיף לתקוף את רפי פרץ: "הוא ירה בנו הוא חיסל אותנו .יש לו מאבטחים, רכב שר, מימון בחירות במיליונים יש להם את הכל. אבל האם יש לו מוסר?".

מיכאל בן ארי מתייחס לייצוג המזרחי המועט בהנהגת הציונות הדתית: "הציונות הדתית, המנהיגות שלה, היא מנהיגות גזענית. בבני עקיבא המזכ"לים לדורותיהם, רק אחד מהם היה מזרחי, אבל הוא גדל בקיבוץ דתי. בכל הפריפריה אין אלון דווידי אחד מוכשר?

"בבית היהודי שהייתי, כולם היו אשכנזים ברשימה, אני הייתי המזרחי היחיד, זה לא נבלע להם בגרון. רפי פרץ זה ספרדי אחד מתוך חמישה, הוא הקישוט היחיד. שתמיד צריך לקשט הוא מבחינתם עבר את ההכשר, אבל הם יחסלו אותו ויירו בו, אין שום אידאולוגיה. אצל בנט יהיה גיור רפורמי, תחבורה ציבורית בשבת, מתווה הכותל".

"להם יש כסף, יש להם המון כוח, לנו אין כוח, אבל יש לנו אמת, הם יגייסו את כל האמצעים שלהם. לנו אין כסף, יש ציבור, יש תמיכה וזה מעורר את קנאתם", אומר בן ארי.

לקראת סיום דבריו, תוקף בן ארי שוב את רפי פרץ: "הוא העז להיכנס לנעליים של רב צבאי ראשי וכולם שתקו. הוא למד איתי בישיבה הוא היה צלם חתונות נחמד לא מעבר לזה, מי שיציע לי להיות מנתח לב אני אלך להיות מנתח לב? להיות רבצ"ר זה כתפיים. איך מחנכים ילדים, איך ראשי ישיבות באים הבוקר לתלמידים כששר החינוך שלהם משקר?".

בפוסט שפרסם הלילה, ניסה רפי פרץ להסביר את הצעד הפוליטי בו בחר, וכתב: "יש רגעים בחייו של אדם שעליו להכריע כנגד כל הסיכויים. בלב כבד, קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי מטעם אחד ויחיד- הציונות הדתית, הזהות היהודית וארץ ישראל היו היחידות שעמדו לנגד עיניי. החלטתי לרוץ ברשימה אחת משותפת שתציל את מדינת ישראל כולה מממשלת שמאל שתחריב כל סממן זהות יהודית של עם ישראל ושתנהל משא ומתן עם תומכי טרור.

"מתוך אחריות גדולה לעתיד התורה, הציונות הדתית ומחנה הימין קיבלתי הערב החלטה קשה שתציל את המחנה כולו בבחירות הקרובות. נכון, אנחנו נמצאים במגרש הפוליטי אך עליי להיות קודם כל נאמן לעצמי ולכן אבקש את סליחתו של ידידי עו"ד איתמר בן גביר על שנאלצתי לבטל בכאב את ההסכם איתו.

"כאשר מחנה השמאל מצופף שורות במטרה להקים ממשלה נדרשת הכרעה כואבת. גודל השעה והאחריות הלאומית מחייבות אותנו להתאחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר