בחירות 2020

נתניהו לבן גביר: תפרוש מהמירוץ, כמו סתיו שפיר

נתניהו שב ותוקף את בנט, שלדבריו העמיד בסכנה את שלטון הימין, משבח את רפי פרץ וקורא לאיתמר בן גביר - לפרוש מהמירוץ, כמו סתיו שפיר, כדי להבטיח את ניצחון הימין (פוליטי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בטבת תש"פ | 16.01.20
בן גביר ונתניהו (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת, יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב היום (חמישי) ומפנה אצבע מאשימה כלפי יו"ר 'ימינה', שר הביטחון נפתלי בנט, שלדבריו העמיד בסכנה את שלטון הימין, משבח את יו"ר 'הבית היהודי' רפי פרץ וקורא לאיתמר בן גביר - לפרוש מהמירוץ, כמו סתיו שפיר.

בהודעה מטעם "סביבת ראש הממשלה", נאמר כי "הוטו של נפתלי בנט על בן גביר העמיד בסכנה את כל שלטון הימין".

עוד נמסר כי "ראש הממשלה משבח את המנהיגות שגילה השר הרב רפי פרץ שעל אף המחיר האישי הכבד פעל ומזער את הנזק של בנט לגוש הימין והציל קולות לגוש".

"עכשיו מצפה ראש הממשלה מבן גביר, עם כל הקושי שבדבר, שיפרוש מהמירוץ כדי להבטיח את שלטון הימין", נמסר מסביבתו של נתניהו, "כפי שסתיו שפיר פרשה על מנת להבטיח את ניצחון השמאל ועקירת ישובים, כך בן גביר צריך לפרוש ולהבטיח את ניצחון הימין ומניעת עקירת ישובים".

מ'עוצמה יהודית נמסר בתגובה כי "גם ראש הממשלה יודע שרק עוצמה יהודית לא תבגוד בגוש הימין ותיכנס לממשלת גנץ. בנט רצה לשבת עם גנץ, סמוטריץ' תמך בממשלת אחדות, וגם נתניהו עצמו חתר לכינון ממשלה עם לפיד, גנץ ומפלגת העבודה.

"בפעם הקודמת ראש הממשלה הלך על הראש של עוצמה יהודית, ומנע הקמת ממשלת ימין. אם ראש הממשלה חפץ בהקמת ממשלת ימין, אנו קוראים לו לגלות אחריות, לתת לעם להחליט, ולא לנסות לפגוע בעוצמה יהודית".

עוד נמסר כי "אם ראש הממשלה היה פורש מתפקידו הייתה מוקמת ממשלה - שלא יטיף לבן גביר לעשות מה שאינו עושה בעצמו, ובצדק".

הצהרת בן גביר (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר 'ימינה', שר הביטחון נפתלי בנט הודיע הבוקר כי האיחוד בימין הוא לא בלוק טכני, ולדבריו רשימת ימינה תישאר סיעה מאוחדת אחרי הבחירות.

"התאחדנו. ‏לא בלוק טכני, סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות. ‏ימינה - טב", כתב בנט, "‏גאה להנהיג תנועה שמחברת את כל הימין האידיאולוגי וכל גווני הציונות הדתית: ‏דתיים, חילונים, מסורתיים, חרד"לים, ליברלים - כולנו בעד שלמות ארץ ישראל ועם ישראל, ומסורת ישראל. ‏חירות האדם. ‏הנבחרת הכי טובה בישראל. לניצחון".

אמש, לאחר שהפר את ההסכם החתום עם איתמר בן גביר והצטרף לרשימת 'ימינה', בראשות נפתלי בנט, התנצל השר רפי פרץ ואמר כי זו "החלטה קשה שתציל את המחנה כולו. מבקש את סליחתו של בן גביר".

לדברי פרץ: "יש רגעים בחייו של אדם שעליו להכריע כנגד כל הסיכויים. בלב כבד, קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי מטעם אחד ויחיד- הציונות הדתית, הזהות היהודית וארץ ישראל היו היחידות שעמדו לנגד עיניי. החלטתי לרוץ ברשימה אחת משותפת שתציל את מדינת ישראל כולה מממשלת שמאל שתחריב כל סממן זהות יהודית של עם ישראל ושתנהל משא ומתן עם תומכי טרור.

"מתוך אחריות גדולה לעתיד התורה, הציונות הדתית ומחנה הימין קיבלתי הערב החלטה קשה שתציל את המחנה כולו בבחירות הקרובות. נכון, אנחנו נמצאים במגרש הפוליטי אך עליי להיות קודם כל נאמן לעצמי ולכן אבקש את סליחתו של ידידי עו"ד איתמר בן גביר על שנאלצתי לבטל בכאב את ההסכם איתו".

יו"ר 'עוצמה יהודית', עו"ד איתמר בן גביר, תקף בחריפות את פרץ ואמר: "בערב הזה הפוליטיקה של הציונות הדתית הגיעה לשפל. מי שמתקרא שר החינוך בגד בי וב-84 אלף המצביעים לעוצמה יהודית, ותקע לי סכין בגב. הצלנו את הקריירה הפוליטית שלו, סמוטריץ', בנט, איילת שקד, כולם היו במעל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר