לאחר עמימות

האמריקאים הודו: 11 חיילים נפצעו בתקיפה

תקיפת הטילים האיראנית על בסיסי צבא בהם שהו חיילים אמריקאים בעיראק, גרמה לפציעה קלה מאד של 11 חיילים אמריקאים. התוצאות פורסמו רק שבוע וחצי לאחר הירי (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ירי הרקטות (צילום: אל מנאר)

11 אנשי ביטחון אמריקנים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי עקב תסמינים של זעזוע מוח, בעקבות התקיפה האיראנית לפני כשבוע וחצי על בסיסי צבא שבהם הוצבו כוחות אמריקניים בעיראק באמצעות טילים. כך הודיע היום (שישי), הצבא האמריקני.

בתחילה הייתה עמימות רבה סביב הנושא כשלאחר התקיפה הודיע הפנטגון כי "היו מעט מאוד נפגעים בתקרית, אם בכלל". גם טראמפ עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר התקיפה "הכל טוב", כשהוא מתעלם מהתוצאות המדויקות של האירוע שבהחלט הסתיים מבחינתם של האמריקאים בזול.

"בעוד שום חייל אמריקני לא נהרג בתקיפה ב-8 בינואר, כמה אנשי ביטחון טופלו בעקבות תסמינים לזעזוע מוח כתוצאה מהפיצוץ, ומצבם עדיין נבדק", אמר קפטן ביל אורבן, דובר הפיקוד המרכזי של ארה"ב. הוא הוסיף כי כמה אנשי ביטחון אמריקאים נלקחו לבדיקות רפואיות נוספות רק לשם הזהירות במתקנים של ארה"ב בגרמניה או בכווית. לדבריו, "כשהם יימצאו כשירים לתפקיד, הם צפויים לחזור לעיראק".

טראמפ מצהיר כי לא היו נפגעים בירי

כזכור, איראן שיגרה לפני כשבוע וחצי טילים לעבר שני בסיסים בעיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים – בסיס עין אל-אסד ובסיס בארביל. התקיפה הייתה כנקמה על חיסולו של מפקד 'כוח קודס', קאסם סולימאני, כמה ימים קודם לכן על ידי האמריקאים.

האמריקנים מסרו לאחר התקרית כי עשרה טילים פגעו בבסיס עין אל-אסד ואחד פגע בבסיס בארביל. ארבעה טילים לא פגעו במטרותיהם. שני מקורות ביטחוניים עיראקים מסרו שלפחות טיל אחד פגע במטוס בעין אל-אסד.

זמן לא רב אחרי המתקפה מסר גורם אמריקני כי יש "מעט מאוד נפגעים, אם בכלל", ושעות אחר כך עדיין לא דווח בצד האמריקני על הרוגים או פצועים.

האיראנים שכרגיל לא היו מחויבים למציאות, דיווחו על עשרות הרוגים, הטלוויזיה המלכתית באיראן טענה כי 80 אמריקנים נהרגו במתקפת הטילים דבר שברור שאין בו ולו חצי אמת.

למעשה במבחן התוצאה, האיראנים וגם האמריקאים מרוצים מאד. האיראנים טוענים כי "נקמו" את מותו של סולימאני, האמריקאים נותרו ללא פגע משמעותי ומבלי שהאירועים התדרדרו לכדי מלחמה כוללת בין הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר