הסכינאות ב'דגל'

אחרי סחבת: ביטאון המפלגה מכתיר את פינדרוס כמזכ"ל 'דגל התורה'

במפלגה מתוקנת, מינויו של יצחק פינדרוס למזכ"ל המפלגה היה אמור להתרחש מזמן, הבוקר הוכתר פינדרוס לראשונה כמזכ"ל המפלגה בביטאון הרשמי שלה "יתד נאמן" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במפלגה מתוקנת, מינויו של יצחק פינדרוס למזכ"ל המפלגה היה אמור להתרחש מזמן, אלא שסכינאות בדרגים הגבוהים של המפלגה, הביאה לעיכוב המינוי. הבוקר (שישי) הוכתר פינדרוס לראשונה כמזכ"ל המפלגה בביטאון הרשמי יתד נאמן.

מינוי כזה, שבמפלגה אחרת מבוצע ב"לחיצת כפתור", ב'דגל התורה' התעכב - והשדים נשלפו מהארון. בעוד בהנהגה הרוחנית רצו למנות את פינדרוס בתפקיד המזכ"ל מיד לאחר ההפסד בבחירות הקודמות, הרי שבהנהגה הפוליטית משדרים כלפי חוץ כי הם מעוניינים להעניק את התפקיד ליצחק פינדרוס, אלא שבפועל תקעו מקלות בגלגלים.

מיפוי של יחסי הכוחות בדרג הפוליטי בסוגיה זו מעלה. כי מרבית החברים במפלגה תומכים במינוי פינדרוס, גפני מתנגד בתוקף. אלא שהתואר הרשמי שהוענק הבוקר בביטאון המפלגה ליצחק פינדרוס היה לעיניו של גפני שאישר את הנוסח.

אילו זה היה תלוי בגפני, המינוי לא היה יוצא לפועל, בכיר במפלגה מעריך, כי התנגדותו של גפני נובעת בין היתר מרצון להשאיר את הדמויות החזקות מאחור. אלא שלאחר שרבני המפלגה כולם אישרו ובירכו על המינוי גפני לא יכול לעמוד מנגד כמתנגד יחיד.

נכון להיום, פינדרוס נכנס לתפקידו כמזכ"ל בתואר ללא משכורת, זאת למרות שמזכ"לים קודמים נהנו משלל הטבות כשהחזיקו בתפקיד.

פינדרוס ככל הנראה בונה על תפקיד בכיר נוסף במקביל למזכ"לות, בו יהנה אף ממשכורת מכובדת.

כפי שדווח השבוע לראשונה ב'כיכר השבת', באשר לשיבוצו של יצחק פינדרוס ברשימת יהדות התורה לכנסת, למרות שההסכם הנוכחי אומר כי דגל התורה תחזיק במספרים הזוגיים, ואגודת ישראל במספרים האי זוגיים, ב'דגל התורה' טענו כי יש להפוך את הסדר בשל כך שהייתה כבר קדנציה קצרה בה נציג 'אגודת ישראל' הרוויח את המקום השביעי.

נאום הבכורה של פינדרוס כח"כ - בכנסת הקודמת

בבתי גדולי ישראל ובקרב בכירים במפלגה ניסו להביא למצב שההסכם יתהפך, כך שהליטאים יקבלו את המקום הראשון והשביעי והחסידים יקבלו את הזכות לבחירת תפקיד ראשונים.

המטרה הייתה להבטיח את מקומו של יצחק פינדרוס בכנסת כנציג השביעי של יהדות התורה. אלא שיצחק פינדרוס עצמו, סירב להניע את המהלך.

פינדרוס הבהיר, כי הוא מעדיף את המקום השמיני שיעניק לו את תפקיד הח"כ בשנתיים האחרונות, מאשר את המקום השביעי שייאלץ אותו להתפטר מהתפקיד אחרי שנתיים בשל ההבטחה לקיום הרוטציה בין המפלגות, ברקע החשש שהמפלגה תקבל רק שבעה מנדטים בבחירות.

בנוסף, העדיף פינדרוס, כי במפלגה יקיימו את הבטחתו למינויו כמזכ"ל 'דגל התורה' לשנתיים - עד לכניסתו לכהן כח"כ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר