הוציא צווי הרחקה

בנט נגד האנרכיסטים: 'הקרקס שלכם נגמר'

שר הביטחון נפתלי בנט, קיבל החלטה להרחיק את כל האנרכיסטיים המפגינים בשבתות 'נגד הכיבוש': "הקרקס נגמר, ננקוט ביד קשה מאוד כנגד האויבים שלנו מבית" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

לאחר שנים רבות, שארגוני שמאל רדיקאלי קיימו הפגנות בשבתות על הגדרות כנגד הכיבוש. שר הביטחון נפתלי בנט החליט לסיים את החגיגה והורה להוציא צווי הרחקה נגד אותם פעילים.

בנט, החליט להורות הערב (מוצ"ש), לפיקוד מרכז בצה"ל, בשיתוף עם השב"כ ומשטרת ישראל, להוציא צווי הרחקה כנגד פעילי שמאל אנריכסטיים המגיעים מדי שבת לאזור יהודה ושומרון.

יוזכר, כי צווים מהסוג הזה הוצאו עד כה בציבור היהודי רק כנגד מתנחלים ונערי נוער גבעות פעילי 'תג מחיר', וכעת יופנו גם כנגד פעילים אנרכיסטים משמאל.

מדובר בפעילי שמאל רדיקלי המשתייכים לארגון "אנרכיסטים נגד גדרות", ופועלים מדי שבוע, עפ"י רוב בתיאום עם פעילים פלסטינים וארגוני שמאל קיצוניים אחרים, לביצוע פרובוקציות אלימות באזור יהודה ושומרון בארבעה מוקדים עיקריים: בילעין, נעלין, קדום ונבי סלאח.

עפ"י מידע שהוצג בפני שר הביטחון לאחרונה, בין היתר במפגש עם נכי צה"ל שנפגעו בפעילויות השונות, האירועים האלימים מכוונים להתסיס את השטח ומביאים להשחתת רכוש ופגיעה בחיילי צה"ל, לצד נזק הסברתי כבד למדינת ישראל בעולם.

בנט גם הורה לנסח צו הרחקה כנגד פעילי הקבוצה, ובראשם פעיל השמאל הרדיקלי יונתן פולק (אשר שוהה בימים אלה במעצר לאחר שהוגשה נגדו קובלנה בגין פגיעה בחיילי צה"ל). במקביל, ועד ליישום הצו, הונחו הכוחות בשטח לפעול ביד קשה כנגד אותה פעילות, במטרה לפזר את ההפגנות תוך זמן קצר ולצמצם את הפגיעה בחיילי צה"ל.

ההפגנות בשבוע שעבר מחוץ למשפטו של האנרכיסט יונתן פולק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שר הביטחון, נפתלי בנט: "לאף אחד אין זכות לפגוע בחיילי צה"ל היקרים ובביטחון המדינה בשם חופש הביטוי וזכות ההפגנה. הגיע הזמן לעצור את הפרובוקציות הזולות של אותם אנרכיסטים ולנקוט יד קשה כנגד אויבים מבית. הקרקס נגמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר