מחר פגישה דרמטית באוצר

המאבק והרצון של הח"כים בקרדיט על התקציב בישיבות

הח"כים של יהדות התורה בקרב על תקציב הישיבות שעלול לרדת דרסטית • בכירים באוצר מאשימים את הרבי מגור. ובגור מכחישים • מחר פגישה בין החרדים לאוצר • 'כיכר' עם הסיפור המלא (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90, פלאש 90)

חברי הכנסת של יהדות התורה נכנסו להילוך גבוה בקרב על תקציב הישיבות שעלול לרדת דרסטית בשל הקיפאון הפוליטי. מחר: פגישת חירום בין ראשי החרדים לבכירי האוצר, בניסיון להביא לפיתרון. 'כיכר השבת' חושף את השתלשלות העניינים.

תקציב המדינה לשנת 2020 לא אושר בשל כך שאין ממשלה פעילה. תקציבים שעשויים להיפגע, אלו תקציבים אשר אינם נמצאים בבסיס התקציב, כמו תקציב הישיבות ותקציבי רווחה רבים.

מדובר בכ-400 מיליון שקלים הנמצאים בבסיס התקציב, ועלולים לרדת לטמיון במידה ולא יצליחו להעביר אותם בהחלטת ממשלה חריגה. 800 מיליון שקלים נוספים נמצאים בבסיס התקציב, ויועברו באופן מלא.

ל'כיכר השבת' נודע כי מי שהתערב השבוע במשבר הוא כ"ק האדמו"ר מגור רבו של של השר ליצמן שהביע את מורת רוחו מהקיצוץ הצפוי בתקציב ודרש למצוא פתרון בטווח המיידי.

בכירים באוצר אף ידעו לומר לכתב 'כיכר השבת' כי הרבי מגור הציב אולטימטום לשר ליצמן, כי במידה ולא יושג פיתרון מיידי, עליו להתפטר מהממשלה, אך בכירים בסיעה המרכזית הכחישו את הדיווח.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר ל'יתד נאמן' כי "נערכנו למצב הזה כבר לפני זמן רב כשהבנו שאנו הולכים שוב למערכת בחירות ושוב לא יהיה תקציב מדינה. נפגשתי עם שר האוצר כחלון ועם בכירי האוצר".

"הם אמרו לי: 'מה אתה רוצה, הקיצוץ הוא בכל התחומים ובכל משרדי הממשלה', אבל הסברתי להם שתקציב הישיבות הוא משהו אחר לחלוטין. חייבים למצוא לזה מקור תקציבי, אסור להשאיר את הישיבות במצב כזה. הלכתי גם לראש הממשלה כמה פעמים ואנו מנסים למצוא פתרונות".

מחר צפויה להיערך פגישה בה ישתתפו השר ליצמן, סגן השר איציק כהן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו וראש אגף התקציבים שאול מרידור, בניסיון להביא לפתרון המשבר.

הפגישה המדוברת שנקבעה בסוף שבוע שעבר, לא הוזכרה בביטאון 'דגל התורה', שם טענו על פגישה אחרת שתתקיים מחר בין ח"כ אורי מקלב לפקידי האוצר. לטענתם מדובר "בפגישה שנקבעה כבר לפני מספר שבועות",

גפני הבהיר כמה חמור מבחינת המפלגה נושא תקציב הישיבות: "גם כשראש הממשלה הציע לנו תפקידים בסבב המינויים האחרון, הבהרנו לו שאנו לא ניקח תפקיד שר כי זאת הוראת מועצת גדולי התורה, אבל במקום זה אנו מבקשים שיסייע לנו למנוע את הנזק העלול להיגרם לישיבות בגלל הקיפאון הפוליטי".

לדבריו, "אנו נלחמים על כך בכל כוחנו, מנסים לפתור את הבעיה מול שלטון הפקידים אי אפשר להתייחס לישיבות כמו שמתייחסים לסעיפי הקיצוץ בשאר משרדי הממשלה, זה משהו אחר, הוא בנפשנו".

מקלב בדיונים לתקציב עבור הציבור החרדי

"המצב קריטי מבחינת עולם התורה ואני מקווה שבע"ה יימצא פתרון בקרוב גם לתקציב זה וגם שתוקם ממשלה ידידותית כדי שניתן יהיה להעביר באמת לתקציב הישיבות את הכספים רטרואקטיבית מינואר והלאה. זה כבר תלוי בנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר