שנה ל'מגן צפוני'

צפו: כך פועל צה"ל לגילוי ומניעת מנהרות חיזבאללה בצפון

התשתית מבוססת על טכנולוגיה ייחודית מסוגה אשר הותאמה למאפייני הקרקע בגבול הצפון ועתידה לעקוב אחר הנעשה בתווך התת-קרקעי כצעד מניעתי. צפו בתיעוד הפעילות (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

אחרי הדיווח כי צה"ל החל בפריסת תשתית טכנולוגית לגילוי וזיהוי אתרי חפירה בתווך התת-קרקעי בגבול לבנון, מפרסם הערב (ראשון) דובר צה"ל תיעוד של הפעילות.

לדברי דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, "תכליתה של התשתית היא לגלות חפירות בתת קרקע בגבול לבנון. חשוב להדגיש שאין מידע חדש באשר למנהרות חוצות גדר בגבול והנחת המערכת היא צעד תשתיתי מניעתי והיא לא נובעת ממודיעין חדש".

לפני כשנה, במסגרת מבצע "מגן צפוני", חשף והשמיד צה"ל את שש המנהרות ההתקפיות חוצות הגדר שחפר ארגון הטרור חיזבאללה. המבצע שלל מחיזבאללה יכולת ייחודית אותה בנה במשך שנים והשקיע בה מאמצים רבים. הנחת היסוד בצה"ל היא כי כיום אין מנהרות חוצות משטח לבנון לשטח ישראל.

פריסת התשתית הינה מרכיב נוסף במאמץ ההגנה הנרחב שמתקיים באופן שוטף בעוצבת "הגליל". "אנחנו נתחיל את הפריסה קרוב ליישוב משגב עם ובהמשך, בהתאם לצורך המבצעי מודיעני, הערכת המצב והיבטים תקציביים, אנחנו מתכננים להמשיך ולהרחיב את הפריסה למספר מקומות נוספים לאורך הגבול", הדגיש דובר צה"ל.

כוחות צה"ל ימשיכו לממש את משימתם בהגנה ולפעול מסביב לשעון על-מנת לשמר את הריבונות של מדינת ישראל ולהגן על תושביה. "הפריסה נעשית בתיאום מלא עם ראשי הרשויות ואנחנו כמובן ממשיכים בהגנה במרחב", סיכם תא"ל זילברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר