ביקר - וספג בחזרה

חרדים לא עובדים? ח"כים תקפו את הנגיד: "היזהר בדבריך"

לאחר שהטיל על החרדים את האשמה בהעלאת מיסים עתידית, חברי כנסת מש"ס ו'דגל' הטיחו בנגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון: "אתה נותן דלק בידי גורמים במערכת הפוליטית" • צפו (אקטואלי, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

חברי כנסת מש"ס ומדגל התורה יצאו בצהריים (שני) למתקפה נגד נגיד בנק ישראל פרופסור אמיר ירון, בשל אמירתו כי השתתפות נמוכה של חרדים בשוק העבודה תגרור העלאה של המסים.

כזכור, נגיד בנק ישראל התבטא החודש, כי "אם המגמות הדמוגרפיות הנוכחיות יישמרו, ואם השתתפות החרדים בשוק העבודה תישאר כפי שהיא כיום, תידרש העלאה של כ-16% במסים הישירים".

בדיון שהתקיים היום בצהריים בוועדת הכספים בהשתתפות הנגיד, בחרו חברי הכנסת משה גפני, מיכאל מלכיאלי וינון אזולאי לבקר אותו על דבריו: "אתה נותן דלק בידי המערכת הפוליטית באמירה כזו".

תחילה אמר ח"כ משה גפני: "העברתי חוק שאומר העדפה מתקנת לחרדים. שמגיע חרדי שעבר את כל הבחינות הכל מושלם, המציאות היא שיהיה לו העדפה מתקנת. שאלתי כמה התקבלו בעקבות החוק הזה? אף אחד לא התקבל".

ח"כ עודד פורר: "אחוזי התעסוקה בקרב גברים חרדים נמוכים. אני מטפל בלא מעט פניות ציבור. פנה אלי גבר חרדי שמחפש עבודה אמרתי לו שלח לי את קורות החיים, הוא סיים ניסיון תעסוקתי כמשגיח כשרותי, במצב כזה ברור שיגיע למקומות פחות טובים. ניסיתי לעודד את הגברים החרדים ואלה ששירתו בשירות צבאי או לאומי ולתת להם עדיפות, אתם טרפדתם את זה יחד עם הרשימה הערבית המשותפת".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס החריף את הטון: "לנגיד בנק ישראל יש משמעות לכל אמירה שלו. חכמים היזהרו בדבריכם. יש אמירה שאמרת שלולי התעסוקה של החרדים בשוק העבודה יצטרכו לעלות 16% מיסים. לא נכנס לעובדות. אמירה כזאת בתקופת בחירות יש לזה משמעות. אתה נותן דלק בידי מערכת פוליטית שמחכה לאמירה כזאת".

"בהתאם למציאות, הייתי מצפה ממך לומר שלולי שאם המדינה תמשיך להעמיד חסמים לגברים חרדים להשתלב בשוק התעסקוה יצטרכו להעלות מיסים. בציבור החרדי יש אלפים שרוצים להשתלב. האמירה צריכה להיות עם משנה זהירות, אלפים רוצים להשתלב אבל נמצאים מול חסמים איזה תפקידים יש לחרדים? שואבי מים וחוטבי עצים".

גפני: "חיכיתי להזדמנות לשאול אותך מה אתה מציע לעשות כדי שישתלבו". הנגיד: "אם תקראו את הכל מדובר על 2065". גפני: "לא קורה שום דבר. יש חוק של העדפה מתקנת שלא עושים עם זה כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר