חשש להתפשטות

הנגיף המסתורי שמאיים על סין גובה הרוגים

וירוס מסתורי גבה את חייהם של ארבעה בני אדם ומאות חולים נוספים מאושפזים בבתי החולים בעיר ווהאן שבמרכז סין. גם בישראל, משרד הבריאות עוקב אחר המחלה הקשה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הרשויות בסין הודיעו הלילה (שלישי), על מקרה מוות רביעי מהווירוס המסתורי הגורם לדלקת ריאות קשה. בהודעה נמסר שגבר בן 89 מת ביום ראשון לאחר שהתקשה לנשום בעיר ווהאן שבמרכז המדינה, בה החלה המגיפה.

יותר מ-200 בני אדם נדבקו עד כה בנגיף ועל פי הערכות רופאים בריטיים מדובר במספרים גבוהים הרבה יותר שהסינים ככל הנראה מסתירים.

הווירוס שהתגלה כאמור בעיר ווהאן התפשט בימים האחרונים ויצא מהעיר אל ערים נוספות. עד כה נרפאו מהמחלה 25 איש, אולם היתר עדיין מאושפזים, כשהטיפול שניתן הוא תמיכתי בלבד: השגחה, מתן חמצן או אנטיביוטיקה למניעת זיהומים חיידקיים משניים לדלקת הוויראלית לה גורם הנגיף.

מחוץ לסין, דווחו עד עתה שלושה מקרי הדבקה: האחד של נוסע שטס לתאילנד, השני של אדם שטס ליפן והשלישי של חולה שהגיעה לדרום קוריאה. כל הנדבקים הגיעו מהעיר ווהאן בסין והושמו בבידוד.

על פי ההערכות הרופאים המחלה נגרמת מנגיף ממשפחת ה"קורונה-וירוס", שגם מחלת ה-SARS נגרמה ממנה. במשפחה זו ידועים 6 זנים הפוגעים בבני אדם, והזן החדש שהתגלה הוא השביעי במספר. הווירוסים ממשפחה זו שכיחים מאוד בבעלי חיים שונים. רק במקרים חריגים מאוד הנגיפים עוברים מבעלי החיים לבני אדם כשהמדענים סבורים שהחולים נדבקו במחלה בשוק בעלי החיים בעיר ווהאן.

גם בישראל עוקבים בעניין רב אחר המחלה, ד״ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידימיולוגיה במשרד הבריאות, פרסמה אתמול (שני) הנחיות מיוחדות בעקבות כך. "אנחנו ממליצים לכל הנוסעים ליווהאן, סין, להימנע ממגע עם בעלי חיים, חיים או מתים, ולהימנע מלשהות בשווקים של בעלי חיים. בנוסף, אנחנו ממליצים להם להימנע ממגע הדוק עם אנשים שחולים במחלה נשימתית", אמרה אניס.

הרופאה הוסיפה: "אנחנו נמצאים בקשר עם ארגון הבריאות העולמי, עם המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, עם המרכז האירופאי לבקרת מחלות, כדי לקבל הערכת מצב מדויקת וההנחיות שלנו תהינה בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר