חנוכת הבית

הביקור המפתיע של הגאון רבי ברוך ויסבקר בטבריה

הגאון רבי ברוך ויסבקר, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' הגיע לביקור מיוחד בטבריה, למרות מצבו הרפואי, כדי להשתתף בחנוכת הבית בדירת נכדו, והביקור הפך למעמד חיזוק לתושבים (ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
Vגר"ב ויסבקר בטבריה (צילום: באדיבות המצלם)

הגאון רבי ברוך ויסבקר, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' הגיע לביקור מיוחד בטבריה, למרות מצבו הרפואי, כדי להשתתף בחנוכת הבית בדירת נכדו המתגורר בקרית דגל התורה בנוף כנרת פוריה.

הביקור הפרטי הפך לשיחת עידוד וחיזוק לעשרות אברכים ובני התורה המתגוררים בשכונה שצבאו על הבית ונהנו עצה ותושייה מראש הישיבה.

הגר"ב הגיע ,כאמור, במסירות עצומה, זאת למרות שאינו יוצא מביתו לשום אירוע - אף לא לאירועי סיומי הש"ס הרבים אליהם הוזמן.

הגר"ב ויסבקר סיפר לנוכחים כי כאשר סיים הרב מפונוביז' זצ"ל את הפרויקט באשדוד, אמר כי היעד הבא אליו הוא שואף, הוא הקמתה של שכונת מגורים לבני תורה בעיר הקודש טבריה. זו, לדברי הגר"ב, אחת הסיבות לכך שבחר להגיע למקום. עוד העלה על נס את מקימי הקריה וחלוצי ההתיישבות בה ש"כל פעולותיהם נעשו לפי דעת תורה ונשענו על עצותיהם וברכותיהם של גדולי הדור".

הגר"ב הבטיח לבני המקום כי יזכו לראות ברכה בעמלם ובמקום התיישבותם ונהנה לשמוע כי בחודשים הקרובים צפוי גל אכלוס נוסף של עשרות משפחות.

ראש הישיבה קבע מזוזה בדירת נכדו וציין את העובדה שחנוכת הבית הפרטי היא חלק מחנוכת הבית הכללית של השכונה כולה, ושב והביע את ביטחונו כי כוח התורה שהוצב ביסודה של השכונה ימשיך וילווה את בנייתה וצמיחתה כל השנים. עוד אמר כי כאשר צורכי הפרט מתנגשים בצורכי הכלל, יש צורך בדעת תורה, דהיינו שאלת חכם, ודבר זה התקיים ומתקיים בשכונה זו.

"בגלל שחנוכת הבית הפרטי היא חלק מחנוכת הבית של הקריה התורנית כולה, חרגתי ממנהגי ובאתי לכאן כדי לכבד את השכונה, את תושביה האברכים האיכותיים, את רב הקהילה ואת הכלל כולו".

ראש הכוללים, הרב ברסלויער הודה לראש הישיבה על בואו לביקור שכולו עידוד וקורת רוח לתושבים המתמודדים עם קשיי הבראשית בהצלחה בזכות "הארת הפנים" שיש בשכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר