"נחלת אבותינו"

אריה דרעי הודיע: תומכים בסיפוח בקעת הירדן

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הודיע כי סיעתו תתמוך בסיפוח בקעת הירדן, אם הנושא יובא להצבעה בממשלה או במליאת הכנסת. "נוצרה כעת הזדמנות היסטורית", הסביר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: מארק ישראל סלם / פול)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הודיע הבוקר (רביעי) כי סיעתו תתמוך בסיפוח בקעת הירדן, במידה ואכן הנושא יובא להצבעה בממשלה או במליאת הכנסת, שכן לדבריו "נוצרה כעת הזדמנות היסטורית".

לדברי השר דרעי: "זו נחלת אבותינו שהובטחה לעם ישראל מדורי דורות. נמשיך לפעול בכל כוחנו לביסוס אחיזתנו בארץ ישראל ולחיזוק ההתיישבות היהודית בבקעה וביהודה ושומרון".

יו"ר ש"ס הוסיף: "נוצרה כעת הזדמנות היסטורית. ש"ס תתמוך ביוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להחלת הריבונות וקוראת לכל המפלגות להצטרף למהלך, בכדי להבטיח הסכמה לאומית רחבה שתעביר מסר לעולם כי עם ישראל מאוחד בסוגיה החשובה הזו".

הצהרת גנץ (צילום: אלעד מלכה)

כזכור, אמש התייחס ראש הממשלה לנושא בקעת הירדן ואמר: "אנחנו נחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח, ללא דיחוי ובלי שום ווטו של אחמד טיבי".

לדבריו: "בני גנץ אמר שהוא סוף סוף תומך ביוזמה שלי להחלת ריבונות בבקעת הירדן. שמחתי על כך אבל עברו כמה שעות והוא הספיק לחזור בו. כנראה קיבל טלפון מטיבי או גרמן. כשלפיד ביקר בבקעה הוא אמר שהוא לא שולל פינוי יישובים בבקעת הירדן".

קודם לכן התבטא גנץ בסיור בבקעת הירדן: "בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל בכל תרחיש עתידי. ממשלות שדנו בעבר על להחזיר אותה עשו טעות אסטרטגית ביטחונית חמורה".

ח"כ אחמד טיבי על סיפוח בקעת הירדן

גנץ הוסיף ואמר כי "אנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לפיכך, לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית".

ח"כ אחמד טיבי הגיב אמש ואמר כי החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן הוא מעשה שיהיו לו השלכות, ותקף את בני גנץ שמנסה לעקוף את בנימין נתניהו מימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר