מבול פגישות

נתניהו נפגש עם נשיא צרפת לדון על איראן

הנשיא הצרפתי שהגיע לפורום השואה הבינאלומי הגיע לפגישה בבית ראש הממשלה בירושלים שם שוחח עם נתניהו על איראן, המצב בלבנון ומעמדה הבינלאומי של ישראל (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הזוג נתניהו עם הנשיא צרפת מקרון (צילום: לע"מ)

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהגיע לישראל במסגרת אירועי פורום השואה הבינלאומי בירושלים, לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, נפגש הבוקר (רביעי), עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים ואכל עם הזוג נתניהו ארוחת בוקר. השניים דנו בנושא האיום האיראני, המצב בלבנון והדאגה הישראלית ממפעלי דיוק הטילים של חיזבאללה בסוריה.

נתניהו ביקש ממקרון שיגנה את חוות הדעת של התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - שקבעה כי נעשים פשעי מלחמה בגדה המערבית ובעזה.

בפגישה בין נתניהו למקרון קרא ראש הממשלה לנשיא הצרפתי להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן, בעקבות התנהלותה בתחום הגרעין ופעולותיה התוקפניות מול האמריקאים ועידוד הטרור. כאמור, הוא שוחח עמו על המצב בלבנון ועל פרויקט ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה מולו ישראל מתמודדת בשנים האחרונות. בנוסף, רה"מ דן עם הנשיא מקרון בהתרחשויות בלוב לאור המעורבות הטורקית במדינה שגדלה בחודש האחרון.

בהודעה מטעמו של נתניהו לאחר הפגישה נמסר, כי "ראש הממשלה והנשיא החליטו על כינון דיאלוג אסטרטגי, כדי להמשיך לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות וכדי להשיג את היעדים גם ביחס לסוגיות האזוריות". בנוסף, נתניהו בירך את נשיא צרפת על בקשתה להצטרף לפורום הגז האזורי שהוקם בקהיר, בשיתוף ישראל, שעוסק בשיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי האזורי ובייצוא הגז מישראל.

מקרון נפגש לאחר מכן גם עם הנשיא ריבלין ובהמשך היום הוא ייפגש גם עם יו"ר האופוזיציה בני גנץ.

אירועי פורום השואה הבינלאומי מביאים לישראל ביומיים הקרובים, 46 מנהיגים בהם נשיאים, ראשי ממשלה, מלכים ונציגים מבתי מלוכה. השר כץ, שקיבל את פניו של מקרון לאחר נחיתתו בארץ, יקבל גם את פניהם של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס שצפויים להגיע לישראל מחר בבוקר. משם ימשיכו לטקס ביד ושם.

החל מאתמול ועד ליום שישי יקיים גם הנשיא ריבלין רצף של פגישות מדיניות עם עשרות מהמנהיגים שהגיעו לארץ, כאשר עד כה הוא נפגש עם הנשיא הצרפתי, ראש הממשלה הגרמני, המושל הכללי של אוסטרליה, נשיאת גיאורגיה, נשיא רומניה, נשיא בולגריה ונשיא פורטוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר