פרשת ה"סמינר" מסתעפת

נחשף: רמתי הורה לבנות במסמך ברור - 'להרביץ לפעוטות'

במסמך מזעזע שנחשף כעת בדיון להארכת מעצרו בבית המשפט, השאיר אהרן רמתי החשוד בניהול כת, הוראות לבנות שעבדו אצלו, כיצד ומתי להרביץ לפעוטות הלומדים בגן שנמצא בבעלותו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בטבת תש"פ | 22.01.20
רמתי בביהמ"ש, ועורך דינו בתגובה ל'כיכר' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אהרן רמתי, מנהל הסמינר שחשוד שניהל אותו כ'כת', הובא היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו פעם נוספת. במהלך הדיון התגלה, כי המשטרה תפסה מסמך הוראות שלו, כיצד ומתי להרביץ לפעוטות.

נציג המשטרה דיווח תחילה בפני השופט: "מהדיון הקודם ועד כה, גבינו 23 עדויות וביצענו 10 אימותים. גם פנינו לפרקליטות לגבי 'הצהרת תובע', והם ביקשו שנבצע קודם לכן עוד מספר פעולות".

בשלב זה הודיעה המשטרה כי היא מבקשת להאריך את מעצרו של רמתי בעוד שישה ימים, והתייחסה לחשיפת 'כיכר השבת': "גם ביום שני וגם ביום שלישי המשיב היה בבדיקות רפואיות, אז לא היתה אפשרות לחקור אותו ולהטיח בו דברים חדשים".

לאחר מכן הגיש נציג המשטרה לשופט אלעזר ביאלין מסמך שנתפס בביתו של רמתי, בו נראה כי הוא מסביר לבנות שעבדו אצלו בגן הילדים שבבעלותו, "מתי בדיוק להרביץ לפעוטות".

"אתמול בחקירה הגיע מסמך מדויק בו מפורט איך לעשות, מה לעשות ומתי לעשות", תיאר רס"ב מיכאל שמידט בזעזוע.

נציג המשטרה בדיון

לדבריו, החשד נגד רמתי הרבה יותר מבוסס, אבל החקירה עדיין לא הסתיימה. "יש לנו עוד 41 פעולות 'בנות שיבוש', וכמו שאמרתי - כבר אי אפשר להאמין לחשוד", אמר השוטר.

"הגענו שוב לסמינר", תיאר השוטר, "חילקנו הזמנות לחקירה לבנות, חלקן הגיעו וחלקן לא; יש עוד כמה אנשים שירדו ל'מחתרת' והם צריכים להעיד, וגם יש אנשים נוספים שלא זומנו - אבל הגיעו".

מנגד, סניגורו של רמתי, עו"ד גבריאל טרונישוילי, הטיח במשטרה: "אתם מכניסים לחקירה רק את מי שנח לכם; אני יודע על אנשים שהגיעו - ולא הכנסתם אותם".

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, בהם בקשתו של העורך דין להתחשב במצבו הרפואי, הודיע השופט: "ההודעות שגבתה היחידה החוקרת מחזקות את החשדות באופן משמעותי, ובגין זה אני מורה על הארכת מעצרו בשישה ימים".

בכך קיבל השופט ביאלין במלואה את בקשת המשטרה, מה שגרם לעו"ד טרונישוילי לומר ל'כיכר השבת' כי הוא שוקל להגיש לבית המשפט המחוזי ערעור על החלטתו.

פרשת רמתי • הכתבות האחרונות >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר