"הייתי המום"

מרהיב ונדיר: המטאור נופל באמצע כביש 6

בזמן הסערה, נהג שנסע בכביש 6, תיעד במצלמת הרכב מחזה מרהיב, שהתברר בהמשך כי מדובר במטאור: "זה דבר מלהיב, הייתי המום. נותרתי חסר מילים", סיפר • צפו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת רכב)

סרטון שתועד אמש (שלישי) בכביש 6 על ידי מצלמת רכב, מציג אירוע יוצא דופן, שהתברר בהמשך כנפילת מטאור. המחזה המרהיב, נוצר בזמן כניסת החפץ לאטמוספירה של כדור הארץ.

בחדשות 12 הביאו ציטוטים של הנהג, אורי, שסיפר: "נסעתי על כביש 6 לכיוון צפון ממחלף באקה עד מחלף עירון. השמיים היו בהירים, הייתה ראות טובה ולא היו הרבה כלי רכב על הכביש כזה. פתאום קלטתי משהו נופל מהשמיים, התחיל אור מטורף, המצלמה לא קולטת את הצבעים, זה היה כחול-סגול, מתחלף כזה".

"משהו מדהים, זה ירד במהירות ונכבה. זה דבר מלהיב, הייתי המום. כל השמיים היו כחולים. הסרטון לא מתאר את היופי והעוצמה של הדבר הזה. נותרתי חסר מילים".

מהאגודה הישראלית לאסטרונומיה נמסר: "קיבלנו דיווחים שהמטאור נצפה גם מקפריסין ולבנון. זה אומר שזה אבן די גדולה שאולי שרידים ממנה הגיעו לקרקע (מטאוריטים)".

אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, אמר היום: "מדובר בתופעה שרואים בעיקר במטרי מטאורים מסוימים במהלך השנה. כדורי אש כאלה נוצרים כתוצאה ממטאורידים גדולים יחסית: גופים קטנים שחודרים לאטמוספרה של כדור הארץ. המהירות הגבוהה יוצרת חיכוך בינו לבין האוויר, עד שהמטאוריד נשרף. כך נוצר מטאור מסוג כדור האש שאנו רואים בשמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר