יום השואה הבינלאומי

מזעזע: עצמות יהודים שנרצחו באושוויץ צפות אחרי הגשם

אלפי עצמות אדם צפות מעל האדמה במחנות ההשמדה בפולין אחרי הגשם, דבר שמהווה פגיעה חמורה וחילול כבודם של הנרצחים הקדושים הי"ד - 75 שנים אחרי השואה (חדשות)

(צילום: זק"א)

רבים שביקרו לאחרונה במחנות ההשמדה בפולין, הזדעזעו לגלות אלפי עצמות אדם הצפות מעל האדמה במחנות ההשמדה בפולין אחרי הגשם, דבר שמהווה פגיעה חמורה וחילול כבודם של הנרצחים הקדושים.

מדריכי טיולים ומבקרים רבים דיווחו על כך לארגון זק"א, שם יצאו, בתיאום עם ממשלת פולין ובשיתוף עם נציגי הוועדה לשימור בתי עלמין יהודיים באירופה (cpjce), לעמוד מקרוב על התופעה. במשלחת אף השתתפו מהנדסים של ממשלת פולין.

לעיני המשלחת התגלו עצמות רבות שצפות מתוך האפר אחרי הגשם ברחבי המחנות. העצמות התגלו בשטחים נרחבים במחנה ובעיקר בבריכות מסביב למשרפות בהן הושלכו חלק מאפר המשרפות.

יצוין כי על פי ההלכה כל שברי העצמות הגדולים משעורה חייבים בקבורה ולאפר יש דין זהה לעצמות.

עם סיום הביקור הכינה המשלחת פרוטוקול של הביקור ובהם רעיונות לפתרון הבעיה, ולדברי יהודה משי זהב יו"ר זק"א וחבר המשלחת: "מדובר בפרויקט הנדסי ולוגיסטי מורכב המצריך ליווי וייעוץ של מהנדסים והידרולוגים".

"אנו קוראים לראשי המדינות המשתתפים בכנס השואה העולמי, לפני שאתם מתעסקים בהנצחת זכרם של הקדושים, חשוב יותר להתעסק בכבודם".

משי זהב הוסיף, "אנו פונים אליכם בבקשה הומניטרית, להרים בפעילות משותפת את נטל פרויקט מורכב זה, כדי שאחרי 75 שנים יובאו עצמותיהם של קרבנות השואה היהודים הקדושים שנרצחו על קידוש השם לקבר ישראל ולמנוחת עולמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר